Pagina 2 van de 2

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 22:48 pm
door willemmx6
Mooie verschijning

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: za sep 09, 2017 20:27 pm
door M&M
ziet goed uit :D , netjes gedaan! 8)

Groetjes M&M

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 22:56 pm
door almarfrank
Goed werk gedaan! Ziet er top uit Glenn! :D

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: do okt 12, 2017 18:40 pm
door Luv4DSM
Thanks

Ondertussen is de wagen volledig gepolierd geweest door Glince, weer perfect werk afgeleverd.

OEM replica vloermatten laten maken want voor de LHD leveren ze die nie meer nieuw:
Afbeelding

Een zeldzaam JDM achterlicht centerstuk met derde remlicht op de kop kunnen tikken van de Sammy:
Afbeelding

Nen JDM Fuyitsubo catback kunnen kopen van een andere collega RX7 rijder (ondertusssen ook gepolierd door Glince) en al geplaatst:
Afbeelding

En nu bezig met de revisie van de remmen vooraan (Brembo schijven met Hawk remblokjes) en de ophanging achteraan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 11:47 am
door Luv4DSM
Ondertussen de remmen en een deel van de bushings van de ophanging geplaatst.
De pillow balls gingen verrassend vlot. Maar die van de diff ophanging heb ik wel schrik voor om aan te beginnen

En deze week het laatste stukje van de carbon puzzel ook geleverd, een carbon ducktail taillight spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: zo nov 05, 2017 18:06 pm
door Luv4DSM
Eindelijk gedaan me de revisie van de ophanging achteraan. Was een serieus werkske maar het verschil is enorm, den achterkant voelt veel strakker + geen geklop en gerammel meer.
De volgende zaken zijn vernieuwd:
- differentieel bushings
- toe links
- pillow ball bushings in de upper en lower control arms
- sway bar bushings

Sommige draagarmen ook opgeschuurd en van een laagje verf voorzien. Had nie den tijd om ze allemaal te doen maar volgend jaar ga’k er alles nog es vanonder halen en deftig poederlakken.

Enkele foto’s voor, tijdens en na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: do nov 16, 2017 19:52 pm
door Luv4DSM
Nu dat het interieur, exterieur, ophanging en remmen in orde zijn, is de moment gekomen voor wat reliability mods voor de motor.
AST is al vervangen en vandaag een levering vacuüm leidingen en boost solenoïds binnen gekregen:
Afbeelding
Binnen 2 weken gaat hij binnen bij Hoebeke voor alles te plaatsen. Zie’t nie echt zitten om gans diene nest leidingskes zelf te vervangen.

Nu lees ik op verschillende buitenlandse fora dat de volgende mods ook reliability mods zijn maar welke zijn nu echt de must-haves:
- downpipe
- y pipe
- radiator
- SMIC
- zwaardere brandstofpomp

Daarom mijn vraag voor de experten hier (waarschijnlijk is deze al tot vervelens toe veel gesteld geweest maar ik vind niet direct een topic terug hier):
Welke raden jullie aan om absoluut te doen?
En ben ik misschien nog zaken vergeten?

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: za dec 09, 2017 13:25 pm
door Luv4DSM
De kerstman was vroeg dit jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- radio/gps (ik miste toch het comfort van een ingebouwde gps en Bluetooth handsfree bellen)
- 3” downpipe zonder pre cat
- Walbro 255 benzinepomp
- nog verschillende kleppen en solenoids
De downpipe ga ik nog laten keramisch coaten. Nu enkel nog een ecu en dan na de winter eens op zoek naar iemand die hem deftig kan mappen.
Zoals’k al zei, ben niet direct op zoek naar pk’s maar vooral naar meer betrouwbaarheid.

En dan mij ondertussen ook nog wat bezig gehouden met de passagiersdeur wa op te frissen (alle plastieken herspoten + binnenkant van de deur me Dynamat bekleed):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Glenn's RX7 FD uit '92

Nieuw berichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 21:52 pm
door Luv4DSM
Ondertussen zijn de vacuumleidingen en boost solenoids vervangen en nu heb ik terug volle boost op de tweede turbo, me happy.

MAAR zoals verwacht op een 25 jarige auto heeft nu de volgende zwakke schakel in de ketting het begeven: er is nu ergens een serieus boost lek bij volboost, ik vermoed aan de aansluiting van de Y-pipe naar de intercooler.

Dus van een college RX7 rijder met een 99spec dan maar een cast Y-pipe overgekocht samen met een nieuwe airbox (want er was ook een aansluiting afgebroken aan mijn originele airbox) samen met een nieuwe TRUST hi-flow inlegfilter:
Afbeelding

En na wat opkuiswerk:
Afbeelding

Morgen gaat hij terug binnen bij Kees om alles te plaatsen.
Hopelijk is het daarmee opgelost