Damic en zijn Annabelle upd: p37

Om je voor te stellen en elkaar te leren kennen

Re: Damic en zijn Annabelle upd: p27

Nieuw berichtdoor Sjarrel op vr sep 21, 2012 20:24 pm

Hey, dat zijn mindere berichten!
Zat 't er al aan te komen of zit je "out of the blue" zonder werk?
Hier in NL is er voor technici nog wel het één en ander qua werk te vinden.
Succes in ieder geval met het vinden van iets anders.
Sjarrel

Nieuw berichtdoor Appie op vr sep 21, 2012 20:40 pm

Dat is heel vervelend.
Succes verder.
Appie

Nieuw berichtdoor Damic op vr sep 21, 2012 20:54 pm

tja hier ook maar wil het dichtbij huis hebben, geen ploegen (kan daar niet tegen) liefst onderhoud en dan moeten de bedrijven me nog willen.
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor Dirkk op vr sep 21, 2012 20:58 pm

Hmmmm ja het is overal kommer en kwel
Maar goed hoop dat je weer snel werk vindt je bent jong dat is een voordeel.
En goed tijd heb je nu wel maar geen nootjes das ook niks :|
Rx 7 FB 85 GSL Zw automaat USA
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FB

Nieuw berichtdoor Damic op vr sep 21, 2012 21:41 pm

Heb wel een paar sollicitaties lopen maar heb er niet veel hoop in, behalve dan dat van stad mechelen.
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op vr sep 21, 2012 22:16 pm

Val je niet terug op een uitkering?
De rva zal ook niet lang laten staan.
Interim in schrijven bij tal van bureaus is ook een must tegenwoordig.
Voor mijn huidig werk was ik 6md werkloos en plots kreeg ik 3 serieuze aan biedingen.
Na mijn keuze werd me kwalijk genomen door de twee andere.
Ik geloof wel in een toeval, uit het niets kan toch plots wat te voor schijn komen.
Maar je mag niet de moet op geven.
Rudi M

Nieuw berichtdoor Damic op vr sep 21, 2012 22:47 pm

Mijn dossier is nog in behandeling bij de rva, dit kan tot 4 weken duren (voor mij dus ten vroegste 4 oktober) of zelfs langer als al de nodige papieren niet aanwezig zijn, moest mijn c4 nog binnen doen en kreeg maar geen papier binnen, mail gestuurd en zelfde dag mogen komen halen, wel grappig* dat je een papier van de RVA aan de RVA moet geven :roll: :roll: :roll:

Hopelijk heb ik iets van een uitkering in oktober maar vrees ervoor. Tja keuzes zijn altijd moeilijk, ik kon als eerste werk bij De lijn beginnen in Antwerpen maar zag dat niet zitten, elke dag met de trein EN de bus, dan maar Continental hier in Mechelen, vele dichter bij de deur (=later vertrekken dus langer slapen), dan spoorwegen. Ik probeer altijd zo dicht mogelijk bij mijn woonplaats te zoeken maarja had misschien beter voor Toyota Material handeling gekozen, dan had ik wrs nu nog werk.

*sarcastisch bedoeld
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op do jan 03, 2013 23:29 pm

Ondertussen is mijn RVA dossier in orde en trek ik dus geld :D ook opzoek naar werk maarja ze moeten me willen he.

Ben vandaag eens gaan horen wat het zou kosten om de stukken te laten spuiten (dus volledig in orde laten zetten en spuiten), damn iedereen zit goed? 1000€ plakte die gast er rap een prijs op, dit om dat al de verf + plamuur dat er op hangt er terug af moet en er nog duiken zijn in de voorvleugel.

Moet me dringend een win4lifeke winnen :roll:
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op vr jan 04, 2013 22:22 pm

Pssst... mijn verzekering moest 850€ betalen aan een herstel bedrijf om mijn voorste bumper opnieuw te spuiten.
Wat zeg je dan daar van.
Bent dan maar blij dat je auto niet parelmoer is.
Dat is ongeveer twee maanden geleden en voel de bult van de factuur nog op mijn hoofd.
De achterste bumper vernieuwen en spuiten 1.200€ !
Maar, parelmoer is bijna niet zelf te spuiten, dat kan je niet van zwart zeggen.
Je zal wel heel sinecuur te werk moeten gaan (zorgvuldig en zo goed als kan stof vrij werken, juiste druk, vocht en olie vrije lucht, juiste verhader en verdunnen en verhoudingen, proberen de omgeving temperatuur te hanteren, een relatief goed spuitpistool, goede verlichting en goed advies vragen daar waar je de lak koopt, en dan is kans dat je het opnieuw moet doen nog wel groot.
Maar dat gebeurt zelf in een prof bedrijf als ze wat pech hebben.
Maar je moet hem ook goed afwerken natuurlijk, wand dat kost een hoop uurloon, wat je zelf kan verdienen. En als je hem laat doen, denk je dat het dan perfect is, laat BackRex daar maar een voorbeeld van zijn. :wink:
Moet ook niet, als hij maar blinkt, een laagje of drie vernis er over, schuren en dan polieren.
Of weet jij nog ergens een oude oma die nog lekker strak in het vel zit? :mrgreen:
Rudi M

Nieuw berichtdoor Damic op vr jan 04, 2013 22:33 pm

Als het gewoon spuiten is dan kost het nog geen 500€ maar het is dat schuren enzo dat de prijs omhoog drijft.
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op vr jan 04, 2013 23:05 pm

Maar dat schuren kan je toch ook zelf.
Niet te zuinig zijn met smeren maar wel proberen de goed vorm te smeren.
En dan met een lange schuurblok (kan je kopen voor ik dacht 30€ en beginnen met 40 a 80 korrel.
Dikwijls controleren en veel kruislagen schuren.
Een paar slagen schuren en weer kijken:voelen waar je moet schuren.
Zorg dat je een comfortabel houding kan aan nemen.
Des nood de auto wat hoog zetten.
Maar ik heb me ooit laten zeggen dat je ruim moet smeren en grove korrel gebruiken als je het werk niet gewoon bent.
Paar slagen schuren en vast tellen wat je weg nam, dan weer een paar slagen schuren.
En zo verder tot je in de buurt komt van het gewenste model.
Dan ga je naar een kleiner korrel om de diepe krassen te verminderen.
De krassen die over blijven leg je toe met spuitplamuur.
Als je eens bezig ben kan dit wel best spannend zijn.
Concentratie vind ik persoonlijk daar wel een beetje op zijn plaats wil ik zeggen.
En als laatste, je weet toch wat de klusser van de Brico op den TV altijd zegt hé, “wat je zelf doet, is altijd beter gedaan” :lol:
Miss. iemand een andere ervaring?
Rudi M

Nieuw berichtdoor souichi op za jan 05, 2013 15:11 pm

in de carrosserie gebruiken we nooit lager dan p80 als je lager gaat naar 40 ofzo dat zijn krassen dat nooit weg gaan.
als het voor ne plastieken bumper is kun je best gapol plamuur gebruiken das van die zwarte flexible plamuur speciaal voor plastiek
daar na in stappen schuren 80 120 180 240 320 400 dan kun je al denken aan een spuitplmuurken dat met 600 opschuren en schuurgids gebruiken
daarna grondverf die opschuren met 1000 nat en weer schuur gids gebruiken, ontvetten en lakken die handel
souichi

Nieuw berichtdoor Rudi M op za jan 05, 2013 22:55 pm

a viola, nu weet ik ook hoe het juist moet. :D
Gaan ik dat direct op schrijven se.
Op welk moment word de mastiek na geschuurd?
Als ik het juist heb, nooit?
Alleen als er grondverf op staat?
Ja dat grof schuren, ik krijg er altijd de verstopping van….het schuurpapier dus.
Er blijft te in het schuurpapier zitten zo dat het dan niet meer schuurt.

Oei sorry ik had de "t" vergeten.
Ik bedoelde dus , op welk moment mag mastiek nat geschuurd worden.
Maar je gaf al een goed antwoord.
Ja die schuurgids daar gebruik ik mat zwart voor.
Heeft me iemand gezegt dat de schuur gids evenmakelijk moet kunnen schuren dan de mastiek (plamuur).
Het zal een kwestie van een mieren mieren (°) zijn, maar goed.
Laatst bijgewerkt door Rudi M op zo jan 06, 2013 22:44 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Rudi M

Nieuw berichtdoor souichi op za jan 05, 2013 23:48 pm

nee hoor de mastiek mag je ook schuren voor de grond verf alleen zien dat er geen water aankomt.
als de mastiek uitgehard is mag je hem schuren en het gemakkelijkste is schuurgids gebruiken dan zie je makkelijk waar hoge en lage plekken zijn.
en als je na de grondverf nog kleine putjes of krasjes vind dan kun je die weg werken met fijne putty, dat is een vloeibaardere vorm van mastiek maar die kan over de primer gebruikt worden.En wat het verstoppen van het schuurpapier betreft nu en dan je schuur papiertje is afkloppen.en als je grondverf schuurt veel water gebruiken dan verstopt je schuurpapier amper.
souichi

Nieuwe daily

Nieuw berichtdoor Damic op wo maart 06, 2013 17:13 pm

Ondertussen een nieuwe daily gekocht en is de 626 zo goed als gestript. Deze gekocht wegens goedkoop in aankoop en taxen :) maar moest Mazda ooit zoiets maken stap ik direct over, man man dat piept en kraak gelijk zot.

Peugeot Partner 1.6 hdi van 2006 ingeschreven als lichte vracht dus iets van een 100€ per jaar aan wegentaks, nadeel ik kan maar 1 iemand meenemen maar heb veel laad ruimte waar ik niets kan inladen of ben overladen :/ (mag in totaal nog 455kg laden zonder personen, dit volgens de keuring).

Foto's volgen nog maar is niets spannends aan.
Damic
RX7 (>700 posts)

VorigeVolgende

Keer terug naar Wie is Wie