Ik ben Glenn, 38j en afkomstig uit Zottegem (België).
Ik ben al jaren grote liefhebber van Japanse auto’s en heb al meerdere projecten gehad zoals een Mitsubishi Eclipse en een Lancer Evo X (zie foto’s hieronder).
De Evo heb ik dus sinds kort verkocht omdat ik de kans had mijn all-time droom auto te kopen, nl. een europese LHD RX7 FD.
Al van toen ik 20j geleden deze auto voor de eerste keer zag, was ik op slag verliefd. En dit werd nog groter naarmate ik meer en meer over de wagen en vooral zijn speciale motor te weten kwam.
Na vele jaren zoeken, kwam ik enkele weken geleden dan te weten dat er 1 te koop stond bij Hoebeke (Een Belgische van ’92 in Montego Blue, nog compleet standaard, nooit verbouwd geweest) en heb ik deze dus gekocht.
Cosmetisch is er wel wat werk aan (hier en daar wat vliegroest en de lak op de bumpers en motorkap moet herdaan worden).
Maar dat had ik wel verwacht van een 25j oude auto.
Technisch zou de wagen nog in orde moeten zijn. Remmen, ophanging, chassis, … zien er nog relatief goed uit en voelen goed aan. Zelfs de motor zit na 166000km nog op meer dan 6,5 bar compressie met slechts 0,2 bar verschil tussen de 3 slagen.
Ik heb de onderhoudshistoriek volledig teruggevonden en de eerste 20j heeft de wagen 2 (belgische) eigenaars gehad die de wagen maniakaal onderhouden hebben. De laatste 4j daarentegen heb ik weinig teruggevonden, enkel dat de wagen slechts 400km gedaan heeft op 4j. Dus deze heeft waarschijnlijk 4j zo goed als stilgestaan. dus ik vrees wel voor een aantal rubbers en zo die zullen aan vervanging toe zijn. Vrijdag ga ik naar de Belgische keuring, dan zal ik al wat meer weten daarover.
Bedoeling is niet er een extreem project van te maken zoals mijn Eclipse, zeker gezien de zeldzaamheid van zulk een onaangeraakte FD.
Ik denk vooral goed restaureren, mooie velgen, een 99spec voorbumper en hier en daar wat kleine carbonafwerkingen zoals op mijn Evo (zodat ik later de originele onderdelen nog steeds terug kan plaatsen moest ik hem ooit verkopen).
Motor ben ik er nog niet uit wat ik ga doen maar ik denk voorlopig dat ik deze zo ga laten zolang hij goed blijft. Ik ken de verhalen dus ik vrees dat dat snel kan veranderen maar we zien wel.
Kijk vooral uit om hier vele mede-wankel-fanaten te ontmoeten en veel over de RX7 bij te leren.
Groeten,