Jullie/mijn tekeningen.

Zaken die nergens anders thuis horen zoals filmpjes en dergelijke. Houd het netjes, keep it tidy. Hier staat nog spul dat gesorteerd moet worden

Jullie/mijn tekeningen.

Nieuw berichtdoor Damic op za jul 21, 2012 23:07 pm

Vermits ik niet alles in mijn topic wil neerplanten, maar jullie toch wil laten mee genieten, plant ik vanaf nu al mijn tekeningen hier in als ze niet in mijn ander topic horen. Jullie mogen dus ook jullie tekeningen (al is het ingescand) hier dumpen.

Waarom doen ik dit:
1. om het programma beter te leren kennen (Solidworks)
2. technieken te leren
3. omdat het leuk is :D

Moest je iets zien van: "ej dat wil ik wel maken", vraag gewoon een pdf ofzo met de maten van de onderdelen op en dan zet ik het wel online of stuur ik ze door 8)

Om het topic deftig te starten.
http://i63.photobucket.com/albums/h148/ ... rhouse.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h148/ ... use_fr.jpg
Afbeelding
1 rotor huis met fouten in :roll:

En om verder te gaan, mijn huis nummer waarvoor ik nog steeds een oplossing zoek.
Afbeelding
Middenconsole plaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Een schottenpomp probeersel:
Afbeelding

Mijn autostand:
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Damic op za sep 01, 2012 23:44 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Re: Damic's tekeningen.

Nieuw berichtdoor Damic op vr aug 24, 2012 23:42 pm

Ben ik weer :D
Afbeelding
Frame waarvan de poten eraf kunnen, zal wrs nog wel wat versteviging nodig hebben en er komen wielen onder.
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor SpeedyJ op za aug 25, 2012 19:15 pm

Damic,

het begint ergens, ik ben ook lid van de XtremeRCboats, hier is ook een gast die werkt met eem soortgelijk programma, eerst tekenen dan een draai/freesbankje en dan een bankje die wat meer kan en dan een bankje die via electromotoren word aan gestuurd en voila...
- Hij maakt nu zijn eigen motorblokken (onderblokken)
- Hij maakt nagenoeg alles voor de boot van struts tot koelflenzen !

Nog even en je maakt je eigen housings :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jp
SpeedyJ

Nieuw berichtdoor Damic op za aug 25, 2012 19:35 pm

CNC freesbank, zou ik wel willen, heb al wel wat getekend. Het is soms iets duurder maar wel op maat gemaakt en als er iets niet goed is dan ligt het aan jezelf :D
Damic
RX7 (>700 posts)

Re: Jullie en mijn tekeningen.

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op zo aug 26, 2012 22:02 pm

wat voor software is dat ? online ? gratis ?
Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op zo aug 26, 2012 22:30 pm

Niet gratis wel wel gratis te krijgen op de 1 of andere manier. Ik dacht dat ik het al gezegd had maar blijkbaar niet zo dus hier is ie dan: Solid Works. Je hebt nog andere pakketten die hetzelfde kunnen en even krachtig zijn maar goed koper zijn, is even zoeken maar je vind ze wel.
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op ma aug 27, 2012 16:31 pm

Damic schreef:Niet gratis wel wel gratis te krijgen op de 1 of andere manier. Ik dacht dat ik het al gezegd had maar blijkbaar niet zo dus hier is ie dan: Solid Works. Je hebt nog andere pakketten die hetzelfde kunnen en even krachtig zijn maar goed koper zijn, is even zoeken maar je vind ze wel.

Joh je maakt toch een kopietje voor mijn :)
Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Re: Jullie/mijn tekeningen.

Nieuw berichtdoor Damic op za sep 01, 2012 23:57 pm

@boblook: dat zien ik niet graag in publiek, had me dan een pm gestuurd.

Compressor waterafscheider/koeler topic:
Afbeelding
Getekend in Paint.net :mrgreen:

Iets anders nu, vermits (vooral) ik maar ook Rob vind dat het houten kot aka magazijn in onze hangaar wat vervelend gezet is, was ik aan het denken om het magazijn op te schuiven naar links en rechts dan +-3m en dan bovenop een magazijn te hebben (in de plaats van beneden).
Het eerste idee was om een trap langs buiten het magazijn te zetten maar dan moest er wat in een draagbalk gezaagd worden (hey het idee was er) maar Rob zei van dat we dat wrs nooit zouden mogen van de verhuurder, ik gaf hem dan ook gelijk, maar euhm waar kan die trap dan staan. Binnen hé.

Eerst het balk idee:
Afbeelding
met het nodige balk frame (komt aan de 3), moest wel nog wat aangepast worden maar het idee was er.
Afbeelding
Steun dient hiervoor:
Afbeelding
Afbeelding
*Het groene gedeelte is nieuwe snelbouw

Dan maar terug naar de tekentafel; alle ja mijn bureau :p en dan krijg je dit (alles is redelijk op schaal getekend), momenteel is ons magazijntje 415x660, we zouden dus 60cm moeten opgeven.
Afbeelding
Afbeelding
*Vooraanzicht is 5mm verkeerd getekend, maar je ziet wat je moet krijgen
Ook heb ik al zelfs de plans klaar liggen voor de elektriciteit, deze moet ook behoorlijk op de schop en daarna kan de lucht leiding mee genomen worden. Compressor komt onder de trap te staan met al de benodigd heden (koeler enzo)

Edit: we hebben een GO gekregen van de verhuurder van onze hangaar, dus nu wat verder en groter tekenen (A3 of A2) en dan het geld en stukken sourcen.
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op di sep 04, 2012 21:34 pm

Damic schreef:@boblook: dat zien ik niet graag in publiek, had me dan een pm gestuurd.

Mijne excuses ervoor !
Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op wo sep 05, 2012 0:35 am

Damic ban je zeker dat die balk daar tussen uit kan.
Ik niet in ieder geval, die balk houd de muren namelijk ook bij elkaar door de neerwaarts druk van het gewicht van het dak.
Die horizotale balk is belast op trekkracht, die je die weg dan gaat het gewich van het dak de muren uit elkaar duwen.
Of niet?
Ik ben Las constructeurke (van dak en gebinten) afgestudeert, dat het ik er van onthouden.
Of begrijp ik je fout.
Rudi M

Nieuw berichtdoor Damic op wo sep 05, 2012 1:18 am

We gaan het niet doen zenne, wel de middelste balk ondersteunen naar de grond. Ik denk ook niet dat die balk nog iets bijeen houd behalve ondersteuning, balk is goed rot.
Die achterste muur zit nog eens vast met trek staven naar de 2 zijkanten, juist voor de balk. Moesten we er iets aandoen laten we eerst een architect komen, Rob kent een goede :wink:
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op wo sep 05, 2012 22:55 pm

Goed plan. :D
Rudi M

Nieuw berichtdoor Sjarrel op za sep 08, 2012 19:14 pm

Zie dit topic net pas.
Grappig, heb jarenlang als constructeur met Solidworks gewerkt (en met een stuk of 4 andere pakketten)(Machinebouw, semiconductor industrie). Ben er alweer enkele jaren uit maar als ik die plaatjes zie dan brengt dat toch enig heimwee ;-) (Toen ik van de week bij een lokale draaier/frezer was voor het uit laten draaien van de centreerringen van m'n velgen had ik overigens hetzelfde gevoel...).
Toch maar weer es kijken of ik er weer eens mee moet gaan stoeien...
Een gratis alternatief (echter behoorlijk minder veelzijdig) is Google sketchup. kun je ook wel redelijk wat mee alleen is sketchup niet echt "parametrisch" (zaken zijn niet onderling verbonden door harde maten of relaties).
Sjarrel

Nieuw berichtdoor Damic op do jan 10, 2013 2:34 am

Na het zien van de mooie renders van Mooseville performance(Tegheim) :D (ja een Zweed)
Afbeelding
en wat later
Afbeelding
begon het weer te kriebelen, wat later zaten er ineens veel gaten in mijn tekening :p
Afbeelding
De strepen zijn de water en olie seals, bovenop zijn de gaten voor de injectoren.
De oude ter vergelijking
Afbeelding

Edit filmpjes:
Fireframe: http://www.youtube.com/watch?v=FzyOkGm3tdY
Full render: http://www.youtube.com/watch?v=hgpouMAA95I
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op za jan 26, 2013 20:27 pm

Ben maar terug opnieuw begonnen met het tekenen maar is nog altijd niet 90% juist :(

In ieder geval een nieuwe truuk geleerd om snel en gemakkelijk dingen in SW te zetten :) gewoon overtekenen en dan heb je snel je DXF :)
Dit is overgetekend voor iemand op het cnc forum:
Afbeelding

Dit was ergens een tutorial om een simpele asbak te maken, mijn eigen twist aangemaakt en tekst ingezet:
Afbeelding

Adapter OMP 12A, weet niet wat het kost om te laten maken en weet ook nog niet of dat olie doorvoer gat wel juist zit.
Afbeelding

Na een paar scans (gaan het proberen met een enkele foto) krijg je dit en daarna de tekening:
Afbeelding
ja er zitten wat fouten in, zelfs 1 grote fout die niet aangeduid is :)
Afbeelding
Damic
RX7 (>700 posts)

Volgende

Keer terug naar Algemeen