injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Voor de FD's

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op do jun 05, 2014 18:01 pm

Damic schreef:Die wastegates zijn die elektronisch gestuurd? Zoja check je instellingen van je pfc, zou kunnen dat ie maar op 0,1bar ofzo staat, ook je lambda waarde inorde krijgen kan zijn dat ie daarmee op 0,1 blijft hangen, safety function.


wastegates worden elektornische aangestuurd door een selonoids die op zijn plaats weer de druk regelt voor de actuatoren.
en in de PFC heb ik de instellingen bekeken voor de boost, maar deze staan op de orginele waarden 0.8bar
en lambda waarde zijn ook goed?
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Damic op do jun 05, 2014 18:23 pm

nu is lambda wel goed, je zei eerst:
voor de rest klopt de lambda waarde met de computer voor geen meter.
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4459
Geregistreerd op: ma aug 06, 2007 18:39 pm
Woonplaats: Mechelen (BE)
Type RX-7: SA

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op do jun 05, 2014 19:09 pm

Damic schreef:nu is lambda wel goed, je zei eerst:
voor de rest klopt de lambda waarde met de computer voor geen meter.


klopt dat is met de originele computer.
ik zie nu ook dat het een beetje verwarrend is
maar ik heb ook met de originele computer geprobeerd en die klopte niet
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Damic op do jun 05, 2014 21:06 pm

Ha lambda + pfc = ok, lambda + oem = nok
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4459
Geregistreerd op: ma aug 06, 2007 18:39 pm
Woonplaats: Mechelen (BE)
Type RX-7: SA

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op do jun 05, 2014 21:17 pm

Damic schreef:Ha lambda + pfc = ok, lambda + oem = nok


check! :D
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op vr jun 27, 2014 18:05 pm

Nu ook het probleem voor het brandstof mengsel gevonden bij de hogere toerentallen. hier werd hij namelijk ineens heel erg arm.
het probleem zat hem in de schakeling van de brandstof pomp met de lage pomp voltage en het volle vermogen.
de pomp bleef dus draaien op de lage spanning en gaf dus niet genoeg druk en volume.
de oorzaak was de weerstand voor de brandstof pomp werd niet uitgeschakeld, door de relay.
nu de weerstand door gelust en gelijk een goede lambda waarde :D
alleen blijft de pomp bij stationair toerental wel vol draaien.
maar heb nu eindelijk wel de hoeveelheid brandstof waarom de motor vroeg.
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op vr jun 27, 2014 18:13 pm

Erikstarre schreef:
Damic schreef:Heb je er een V8 ofzo in liggen? Achterste cilinder SHAME ON YOU, op het einde zeg je het dan wel goed :roll:


nee dat niet maar ben voor mijn werk veel met motoren bezig dan schiet het er wel een keer bij in :lol:

maar vandaag weer bezig geweest met afstellen etcetera.
en nu begint hij door het gehele gebied goed te lopen.
maar op de commander van de PFC zag ik dat hij in het stationair gebied ongeveer -500mmhg heeft en als je vol gas geeft rond 6000RPm maar 0.1bar heeft???
en je merkt ook dat de motor niet veel fut heeft en de turbo's niet echt opspoelen.
nu even originele computer gemonteerd en hop hij blaast nu hard af en je hoort hem zuigen.
voor de rest klopt de lambda waarde met de computer voor geen meter.
maar nu zit ik dus te kijken waarom er niet veel gebeurd met de turbo druk>>>?
het lijkt er op dat de wastegate niet bediend wordt.
ook al gekeken of alle actuators vrij kunnen bewegen, is ook goed?
en nu heb ik de filter buis van de achterste turbo los liggen en merkte ik op dat hij uit die buis blaast, bij laag toeren ook vreemd?
kom zo nog niet echt verder

iemand hier ervaring mee of raad voor???


Dit probleem was de solenoid die de klep aanstuurde die het spruitstuk opdeelt tussen de turbo's
probleem was dus dat hij niet bekrachtig werd en dus de klep openstaan en dus de voorste turbo via de klep en de achterste turbo weer naar buiten blaasde.
waardoor er geen turbo druk opgebouwd werd :cry:
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: RX7 FD3s 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op ma jul 28, 2014 8:30 am

Mireck schreef:
Erikstarre schreef:ooh en nog wat zou het kunnen dat het onstekkings tijdstip verlopen is??
want hij vonkt wel maar hij loopt gewoon niet goed op de achterste rotor?


Nee, de ontsteking kan niet verlopen. de ontsteking zelf is gedeeltelijk variabel.(electronisch geregeld in de ECU)


ik was er zelf ook van overtuigt dat hij goed getimed stond, door de pennetjes die in het trickerwiel zitten.
maar motorische klikt het wel dat hij niet goed staat! hij vonkt goed op alle bogie's en hij krijgt brandstof maar dan nog steeds?????

en waar kan ik hier in Nederland het gemakkelijkste een brandstof filter bestellen ?
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: RX7 FD3s 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op ma jul 28, 2014 8:30 am

Mireck schreef:
Erikstarre schreef:ooh en nog wat zou het kunnen dat het onstekkings tijdstip verlopen is??
want hij vonkt wel maar hij loopt gewoon niet goed op de achterste rotor?


Nee, de ontsteking kan niet verlopen. de ontsteking zelf is gedeeltelijk variabel.(electronisch geregeld in de ECU)


ik was er zelf ook van overtuigt dat hij goed getimed stond, door de pennetjes die in het trickerwiel zitten.
maar motorische klikt het wel dat hij niet goed staat! hij vonkt goed op alle bogie's en hij krijgt brandstof maar dan nog steeds?????

en waar kan ik hier in Nederland het gemakkelijkste een brandstof filter bestellen ?
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Re: RX7 FD3s 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Mireck op di jul 29, 2014 10:07 am

Erikstarre schreef:en waar kan ik hier in Nederland het gemakkelijkste een brandstof filter bestellen ?


Ik heb ze op voorraad, maar ik ben nog een aantal dagen op vakantie...
http://www.rx7-service.eu
Europees Racingbeat Distributeur
Trackcar: 1986 FC 13B (progressing)
Cruiser: 1990 20B 3rotor Eunos Cosmo
Summercar: 1991 13B TII cabrio
Projectcar:1994 FD3S LHD
Mireck
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 2325
Geregistreerd op: do feb 06, 2003 11:05 am
Woonplaats: Uden

Re: injector storing 95'er nieuw opgebouwd

Nieuw berichtdoor Erikstarre op vr apr 03, 2015 15:31 pm

En dan is het eindelijk zo ver vandaag bij de RDW geweest en hij is goed gekeurd dus binnen kort gas er op :D :D :D :mrgreen:
Zwarte 95'er
Afbeelding
Erikstarre
 
Berichten: 59
Geregistreerd op: di jun 19, 2012 19:12 pm
Woonplaats: Terborg
Type RX-7: FD

Vorige

Keer terug naar 3de Generatie Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron