Rotormotorke Goes Veilside Fortune

Voor de FD's

Rotormotorke Goes Veilside Fortune

Nieuw berichtdoor Rx_Sam op za maart 31, 2007 20:40 pm

Voila ik ga hier ook eens topic openen se. :P
tis al geweten dat ik dus de Joeri (Blitz) zijn rex heb overgekocht.
dit zijn de foto's van de dag dat ik er mee thuis gekomen ben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

er is redelijk wat werk aan ma da komt wel in orde. mss kijken voor andere capo want de nepen er in worden moeilijk te rechten.

ook heb ik timer van HKS ontdekt die zat onder het dash weggestopt met een schakelaar. en natuurlijk per ongeluk op knoppeke ervan geduwd :oops: zag nog net dat ie op 0.30 stond en na ik duwde stond ie op 1.00 dus ben nu op zoek naar handleiding of iemand da me wat kan wijsmaken wat ik misdaan heb.
dit is het model -> http://www.alamomotorsports.com/HKS/hks_timerv.html

Oh en Blitz die schakelaar onder het dash doet niet veel als ik die omzet.

ivm de rest van plannen met de rex vertel ik wel op termijn eerst de carrosie opknappen :D

Groetjes Sam
Laatst bijgewerkt door Rx_Sam op wo nov 04, 2009 20:12 pm, in het totaal 10 keer bewerkt
--- > http://www.rotormotor.be < ---

I sleep on the right side of my bed, I drive on the right side of the road, I sit on the right side in my car
Rx_Sam
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FD

Nieuw berichtdoor Neal op za maart 31, 2007 20:51 pm

Sam,

Als ik je 1 raad mag geven...als die carrosserie kan wachten, laat die dan voor het allerlaatste.

Toen ik mijn eerste FD kocht ( en die was tiptop in orde) was mijn eerste idee een bodykit, velgen , vering etc etc..

Toen ik de forums wat meer negon te lezen over de 'reliability mods' welke deze auto toch nodig heeft (bv, alu radiator, alu AST, nieuwe vacuum slangen, etcetc) dan zal je merken dat je al snel een pak geld kwijt bent.

Nu, bijna 4 jaar later, en eigenaar van inmiddels mijn 2de RX7 is er aan de buitenkant nog altijd niks gebeurd, zelfs al heb ik alles al klaarliggen.

De RX7 staat bekend als een geldput zonder bodem en als je de auto niet juist behandeld of je met een auto zit met aanpassingen waar je niet precies van weet welke het zijn, dan is dat zeker het geval.

Het is moeilijk om zulk een mooie auto niet nog wat te verfraaien met bv velgen en dergelijke, maar deze auto zal eerst een aantal investeringen vragen die je niet ziet, maar die je wel een pak geld kunnen besparen op langere termijn.

Ik denk dat alle andere FD eigenaars dit ook zullen bevestigen...

Neal
Belgian FD owner
Neal
RX3 (>300 posts)

Nieuw berichtdoor Andreas op za maart 31, 2007 21:25 pm

blijft een hele mooie auto hoor... echt heel erg mooi!
ik zou ook niks aan de bodykit doen, ik vind hem zo schitterend namelijk.
Laatst bijgewerkt door Andreas op za maart 31, 2007 21:26 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Andreas

Nieuw berichtdoor kielliger op za maart 31, 2007 21:26 pm

Ik zie de foto's niet... :-(
1968 Mazda 1500 Groen
1969 Mazda 1500 Wit
1977 RX-5 CD Rood
1979 RX-7 SA Rood
1984 626 2.0 Coupe Wit
1986 929 2.0i Coupe Blauw
1989 626 2.0 Hatchback Beige
1989 RX-7 FC3S TII Cabrio Wit
1996 323 2.0i V6 GT
2001 Xedos 9 2.5 V6 Beige
kielliger
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor p.belgraver op za maart 31, 2007 23:28 pm

ik zie de fotos ook nie :(
FD zwart 96 large streetport
If i knew what i was talking about I'd be DANGEROUS !!
p.belgraver
RX5 (>500 posts)

Nieuw berichtdoor Rogier op zo apr 01, 2007 6:21 am

Witte RX in de mist. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor Wezel op zo apr 01, 2007 8:50 am

je moet even de hele regel knippen in je adres balk plakken. als je er op klikt ga je naar een verkeerde link omdat het laaste stuk niet meegenomen is .
Blauwe Mercedes w202 C43 AMG
Wezel
RX3 (>300 posts)

Nieuw berichtdoor Rx_Sam op zo apr 01, 2007 8:51 am

ivm foto's moet je link kopieren en plakken in ander venster.
Rxv had da gedaan voor me maar ga vragen voor benamingen aan te passen. zal simpelder zijn dan.

Neal, ik weet dat ik nog kosten moet doen (zal hebben) aan de motor, maar ik kan redelijk met polyester werken en een vriend van me wilt hem gerust spuiten voor niet al teveel geld dus da zou nog mee vallen. desnoods moest ie al in grondlaag staan ben ik al content maar wil de schade toch liefst herstellen en waar roest is oplappen.

ivm de motor dan :arrow: Alu ast zit er al dacht ik. die voelde toch hard aan :lol:
en dan wil ik toch nog de remmen, remschijven, vering (zeker), grotere intercooler, de alu radiator en ook andere koppeling steken want die dubbele platen koppeling die er nu in zit maakt vrij veel lawaai als ik het ontkoppelingspedaal induw :? en is ook ni zo simpel mee te rijden ma tga wél.
ondertussen heb ik precies al veel verteld :D

btw , kan da nu kwaad da ik per ongeluk op da knopke geduwd heb ?? :|
want ipv 30 seconden te piepen piept dat nu 1 minuut na uitschakelen van de motor. Oja motor blijft ook niet draaien na het uitschakelen van het contact dus w8 ik zelf even voor em af te schakelen

I sleep on the right side of my bed, I drive on the right side of the road, I sit on the right side in my car
Rx_Sam
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rx_Sam op zo apr 01, 2007 9:03 am

foto probleem blijkbaar net opgelost :)

Rx_Sam
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Mireck op zo apr 01, 2007 9:22 am

Rx_Sam schreef:ook andere koppeling steken want die dubbele platen koppeling die er nu in zit maakt vrij veel lawaai als ik het ontkoppelingspedaal induw :? en is ook ni zo simpel mee te rijden ma tga wél.

Het geluid van de koppeling is normaal bij dit soort racekoppelingen, er zit een Ogura twin plate clutch in.
http://www.rx7-service.eu
Europees Racingbeat Distributeur
Trackcar: 1986 FC 13B (progressing)
Cruiser: 1990 20B 3rotor Eunos Cosmo
Summercar: 1991 13B TII cabrio
Projectcar:1994 FD3S LHD
Mireck
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor kielliger op zo apr 01, 2007 9:36 am

he... en nu staan je foto's meteen in je toppic... :mrgreen:
1968 Mazda 1500 Groen
1969 Mazda 1500 Wit
1977 RX-5 CD Rood
1979 RX-7 SA Rood
1984 626 2.0 Coupe Wit
1986 929 2.0i Coupe Blauw
1989 626 2.0 Hatchback Beige
1989 RX-7 FC3S TII Cabrio Wit
1996 323 2.0i V6 GT
2001 Xedos 9 2.5 V6 Beige
kielliger
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor Rx_Sam op zo apr 01, 2007 9:43 am

aah ok :)
héé wie deed dat die foto's zo zetten dat ze direct zichtbaar zijn.
dat is wél handig :P :D
ben nog beetje 'noob' op gebied van forums ze :oops:

Rx_Sam
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Wezel op zo apr 01, 2007 9:47 am

Mireck schreef:
Rx_Sam schreef:ook andere koppeling steken want die dubbele platen koppeling die er nu in zit maakt vrij veel lawaai als ik het ontkoppelingspedaal induw :? en is ook ni zo simpel mee te rijden ma tga wél.

Het geluid van de koppeling is normaal bij dit soort racekoppelingen, er zit een Ogura twin plate clutch in.

Misschien druklager vervangen had dat ook in een 626-je.. je kan er prima meer rijden alleen je krijgt een lager geluid als je de koppeling in trapt..

is geen dure reparatie als je het zelf doet denk ik..
hoewel.. ze hebben me van de week bij de mazda al aardig laten schrikken voor wat onderdeeltjes.. een rx7 is wel echt een andere leage als een 626 :D :D :D
Blauwe Mercedes w202 C43 AMG
Wezel
RX3 (>300 posts)

Nieuw berichtdoor RxV op zo apr 01, 2007 10:25 am

Hey Sam ik heb je gebruikershandleiding van die hks timer gemaild ;)
aansluitschema's heb ik er wél niet voor gevonden zenne. want je wou de kabels ook uitzoeken zeker ivm die 3 standen schakelaar da onder je dash zit??
werkt je tromper trouwens al terug ???
als je nog zoekt ofzo van info ge hebt men mail é :wink:
RxV

Nieuw berichtdoor Rx_Sam op zo apr 01, 2007 10:42 am

ik ga is horen in men garage wat zij er van denken. tis beetje irritant maar tis nog rijdbaar. er zijn andere belangrijkere veranderingen die moete gebeuren. nu kijken ze gwn heel erg aan de lichten :lol: of zou het naar de auto zelf zijn :P

mercie Rxv voor handleiding :D ! ! daar heb ik al heel veel aan.
nu snap ik al wa de knoppekes wille zeggen alleen weet ik nog niet wat ik verkeerd heb gedaan en of het kwaad kan. :| ga me morgen is onder het dashbord gooien ( of toch propberen ) en eens kijken naar waar die kabelkes overal lopen. nog een geluk dat ik voor elektriciteit geleerd heb :mrgreen:

neeje tromper werkt nog niet. werkte toen ik er mee naar huis kwam en dan opeens niet meer :? knopke int stuur is het niet. ga eens bumper afhalen en is rechtstreekt proberen doen werken. en anders ja ergens onderbreking zeker ofzo :? dan word het kabelke bijleggen want als ik da ga moete zoeken ben ik eventjes bezig denk ik.

voor die gene die me kunnen helpen dit is handleidinge van timer
http://www.hksusa.com/content/pdf1638.pdf

Rx_Sam
RX7 (>700 posts)

Volgende

Keer terug naar 3de Generatie Specifiek