volgende is gebeurd:
OMP delete (ik mix 200ml 2takt per volle tank)
2 nieuwe (gebruikte) housings en rotors
goopy apex seals
wastegate gepoort
standaard uitlaat gemonteerd voor eerste 5000km (kwestie van blok niet te hard te stressen)
Momenteel heb ik me aan volgende procedure gehouden:
Minerale olie, nieuwe bougies, nieuwe filter (0km)
eerste 800 km <3000rpm geen boost (0-800km)
Nieuwe olie en oliefilter voor de eerste vuiltjes uit de olie (800km)
Volgende 500km <4000rpm beetje boost (800-1300km)
(hier ben ik nu)
Volgende 500km <5000rpm beetje boost (1300-1800km)
Volgende 500km <6000rpm iets meer boost (1800-2300km)
Volgende 500km af en toe eens redlinen met volle boost (2300-2800km)
Nieuwe olie en oliefilter, nieuwe bougies, nieuwe koelvloeistof en luchtfilter, TPS afstellen.
Rijden naar wens (2800-5000km)
Overschakelen op synthetische olie op 5000km samen met nieuwe filter, installatie open uitlaat. Hierna zakken met de premix naar 150ml per tank.
Goed plan? opmerkingen? voldoende premix?
Ik lees vanalles online gaande van meteen knallen tot 5000km rijden als een bomma.
Ik wou voorzichtig zijn maar mijn rechtervoet jeukt, daarom even dubbelchecken wat jullie aanraden.
is een turbo2 s4
Graag jullie feedback
