Vraag over onsteking

Voor de FC's

Vraag over onsteking

Nieuw berichtdoor SpeedyJ op zo apr 24, 2016 20:12 pm

Hallo allemaal,

sinds Kees mijn blok heeft gereviseerd en ik hem heb ingebouwd heb al het volgende problem, de motor draait stationair 1400 rpm, dit is terug te forceren door in de eerste versnelling de koppeling te laten komen zonder gas te geven, hierdoor daalt hij tot bij de 1000 rpm en valt dan pas terug op de normale 750 rpm, geef je dotje gas gaat hij gelijk weer 1400 draaien.

Het afstellen van de ontsteking heb ik destijds gedaan met de wel bekende lamp, gele teken op de markering van de front housing.
Ik twijfelde eraan en heb toen een aan even de CAS gedraait en toen ging het rpm ook naar de 750 rpm....????

Ik twijfel nog steeds dus ik ben vanavond toch nog even aan het googelen geweest op de volgende wijze maar komt dan iets geks tegen :roll:
- motor uit, gele merkteken op de markering
- CAS verwijdert en de zwarte afdek plaat
- merktekens juist geplaats van de CAS behuizing, bij het tandwiel
- in de CAS gekeken hoe het tandwiel stond, er was reeds een merkje dus dat was makkelijk.
- CAS terug plaatsen en dan zal dat interne merkje op de zelfde plaats moeten, dit lukt me niet helemaal maar scheelt niks, verder draaien kan niet, max uitslag.
- Motor starten en timing controleren met de lamp....en dan klopt hij niet, motor draait weer 1400 rpm
- Draai ik aan de CAS om het gele teken wel goed te krijgen, draait de motor weer super.
- Je snapt hem wel, het merkje in de CAS staat dus verkeerd.

Eerder vandaag ben ik een blokje om geweest en heb daarna op de hand de CAS wat verdaait zodat de motor keurig 750 liep, daarna een proefrit gemaakt, voelde eigenlijk wel goed.
Dat is totdat ik even doortrapte en toen hield hij in, dus de timing is zeker niet goed waarna ik het bovenstaande probeerde, graag jullie hulp :lol:

Grt Jelle
For fun: FC RX-7 T2 Coupé A/C '91
For daily use: Kia Picanto 1.2 Sportsline '15
For Speed: Suzuki TL-1000R '01
For the family: Mazda3 MPS '09
SpeedyJ
RX2 (>200 posts)

Type RX-7: FC TII

Keer terug naar 2de Generatie Specifiek