Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Voor de FC's

Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor DonHermans op za nov 21, 2015 10:07 am

Hoi iedereen, normaal gesproken zit ik op het SA gedeelte van dit forum, maar aangezien ik er een 13b T in aan het hangen ben, zal ik zo nu en dan hier ook wel wat technische vragen posten, te beginnen bij deze; Ik heb onlangs een UIM overgenomen van Stefan, hij wist niet of hij van een T2 turbo was of van een FC N/A. Zit hier uberhaupt verschil tussen? Het gaat hier bij mij om de UIM met de luchtmassameter. Zit er verschil in tussen de 2?
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)
DonHermans
RX4 (>400 posts)
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: vr apr 01, 2011 13:00 pm
Woonplaats: Velsen-Noord
Type RX-7: SA

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Furb op za nov 21, 2015 12:07 pm

Aanzienlijk groot verschil!

Makkelijkste om te zien, bij turbo zit de gasklep rechts (als je voor de auto de motorruimte in kijkt) en bij N/A zit ie links.

Luchtmassa meter is voor N/A en turbo het zelfde, er zit alleen verschil tussen s4 en s5.
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 3478
Geregistreerd op: vr apr 29, 2005 16:07 pm
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Damic op ma nov 23, 2015 21:22 pm

Heeft de turbo ook geen andere inlaat spruitstuk, in de plaats van zo'n ingewikkeld ding met meerdere kleppen gewoon recht aan recht uit?
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4453
Geregistreerd op: ma aug 06, 2007 18:39 pm
Woonplaats: Mechelen (BE)
Type RX-7: SA

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Furb op di nov 24, 2015 8:21 am

Damic schreef:Heeft de turbo ook geen andere inlaat spruitstuk, in de plaats van zo'n ingewikkeld ding met meerdere kleppen gewoon recht aan recht uit?


Dat bedoelde ik, i had 't meer over de makkelijkste manier om ze te herkennen
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 3478
Geregistreerd op: vr apr 29, 2005 16:07 pm
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo dec 06, 2015 18:11 pm

Kicken, bedankt voor de replies. :). Iemand van jullie toevallig nog een foto van een FC T2 inlaatspruitstuk?
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)
DonHermans
RX4 (>400 posts)
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: vr apr 01, 2011 13:00 pm
Woonplaats: Velsen-Noord
Type RX-7: SA

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Damic op zo dec 06, 2015 18:33 pm

SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4453
Geregistreerd op: ma aug 06, 2007 18:39 pm
Woonplaats: Mechelen (BE)
Type RX-7: SA

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Furb op ma dec 07, 2015 23:33 pm

DonHermans schreef:Kicken, bedankt voor de replies. :). Iemand van jullie toevallig nog een foto van een FC T2 inlaatspruitstuk?

Misschien contact opnemen met Kevin (nivek)
Hij heeft mijn FD inlaat overgenomen, misschien dat hij de FC inlaat nog heeft?
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 3478
Geregistreerd op: vr apr 29, 2005 16:07 pm
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo jan 03, 2016 20:15 pm

Kan hem hier niet vinden op de ledenlijst. Andere mogelijkheden om te contacteren?
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)
DonHermans
RX4 (>400 posts)
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: vr apr 01, 2011 13:00 pm
Woonplaats: Velsen-Noord
Type RX-7: SA

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Rogier op di jan 05, 2016 13:30 pm

Hij heet "GeenIdee" hier op het forum volgens mij.
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 1575
Geregistreerd op: do okt 13, 2005 19:17 pm
Woonplaats: Leiderdorp
Type RX-7: FC Cabrio

Re: Turbo-inlaat vs N/A inlaat

Nieuw berichtdoor Furb op wo jan 06, 2016 21:45 pm

Rogier schreef:Hij heet "GeenIdee" hier op het forum volgens mij.


Ah ja, verkeerde forum :lol:
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 3478
Geregistreerd op: vr apr 29, 2005 16:07 pm
Woonplaats: Etten-Leur


Keer terug naar 2de Generatie Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron