Probleempje gevonden op dyno

Voor de FC's

Re: Probleempje gevonden op dyno

Nieuw berichtdoor Rogier op wo feb 19, 2014 19:55 pm

Die hoogste waarde van de eerste meting moet je volgens mij vergeten, die zit in het ongeloofwaardige gedeelte van de grafiek, als je tot 6000 rpm kijkt is de vermogensgrafiek vrijwel gelijk. Voor een stock S4 lijkt mij de max waarde van meting 2 ook beter kloppen. Zolang je niet weet wat degene achter het stuur op de dyno heeft gedaan blijft het gissen naar de rommel boven de 6000rpm denk ik.
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor Ken88 op do feb 20, 2014 18:53 pm

Ja lijkt me ook zo, ik ga in ieder geval zaterdag enkele zaken doen die al eerder hadden moeten gebeuren. Indien dat alles oplost zal hij wel opeens een stuk lekkerder doortrekken en tegen dat ik de racingbeat uitlaat heb nog eens langs de dyno gaan om te verifieren.
Ken88

Type RX-7: FC TII

Nieuw berichtdoor Rogier op do feb 20, 2014 19:02 pm

Ken88 schreef:Ja lijkt me ook zo, ik ga in ieder geval zaterdag enkele zaken doen die al eerder hadden moeten gebeuren. Indien dat alles oplost zal hij wel opeens een stuk lekkerder doortrekken en tegen dat ik de racingbeat uitlaat heb nog eens langs de dyno gaan om te verifieren.

Zorg je er met de Racingbeat uitlaat (vanaf turbo neem ik aan) wel voor dat je gelijk de ondersteunende modificaties uitvoert? Anders ben je misschien snel aan een revisie toe.
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor Furb op do feb 20, 2014 19:44 pm

Idd ;)

Ik bied turbo-porting service voor een klein prijsje, dat is het minimum vereiste bij een open uitlaat en de enige manier om de turbodruk onder controle te houden.
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Ken88 op do feb 20, 2014 21:15 pm

@Rogier: Zeker :) wastegate port, fuel cut defencer en boostcontroller/boostgauge zullen gelijkertijd gebeuren... ben nog aan het kijken of ik het turbohuis ook laat porten voor een groter turbowiel, maar weet niet of dat probleem geeft bij een twin-scroll als in de S4. Intercooler upgrade ben ik geen fan van omdat ze dan meteen zien dat hij niet meer stock is als ze de motorkap opentrekken bij controle.

@ Furb ik ga zeker nog even aanbellen bij jou ;) eerst nog heel ffe sparen dat alles in een keer kan, en de rit naar Nederland is ook een stukje ^^.

kleine actionpic:
Afbeelding
Ken88

Nieuw berichtdoor Ken88 op ma feb 24, 2014 18:52 pm

Bougies vervangen en kabels zijn nu magnecor kabels geworden. Lijkt toch wel wat beter te gaan in hoge toeren nu.
compressietest gedaan en beide rotors waren nog goed, achterste iets minder compressie.
Ken88

Nieuw berichtdoor Ken88 op vr sep 25, 2015 8:30 am

Ben dan toch maar aan revisie begonnen omdat ik de warmstartproblemen beu aan het worden was en hoopte op motor te redden alvorens nieuwe housings/rotors nodig waren.

Een deel vacuumleidingen waren zodanig verduurd dat ze gebarsten waren en lijkt me een goeie oorzaak voor zo een dynoresultaat... Housings waren niet meer te redden en een rotor had een stukje apex-seal opgevreten.

Motor is binnen bij rebuilder en zou vandaag in elkaar gaan dus ik ben in blije verwachting :).
Ken88

Vorige

Keer terug naar 2de Generatie Specifiek