Hallo beste ik ben een tijd geleden met het restaureren van mijn RX7 fc van 86 begonnen.
Als ik met mijn rex verder wilde rijden drong het werk zich op.
Voor mij loonde het werk vermits ik nog en complete motor heb die maar 11.000km heeft maar toch al 18jaar stil ligt.
Ik heb vorig jaar de motor in gebouwd en getest om te na te gaan of dat ik de motor goed bewaart heb al die tijd.
En ik word voor de goede zorgen beloont.
Dus het grootte werk kan beginnen.
De auto [b]volledig[/b] demonteren.
Ook ruitenwisser-,start-,sproeier- motoren , luchtpomp, aircopomp, alterornator, servostuur en pomp, enz.
De motor is volledig gedemonteerd alleen de rotor kamers zijn dicht gebleven.
Als ik zeg alles dan mag je ook aan nemen dat alles uit elkaar is geweest.
Gelooft me het was nodig.
Vergeet nooit als je zo wat begint een zeer grote werk plaats nodig hebt.
Aan het demonteren kwam geen einde.
Spreekt voor zich dat ik meer dan duizend foto’s maakte.
Maar het word een mooi en voorral goed project.
Aan het gehele koets werk was minder werk.
Omdat de auto van de vs komt en door omstandigheden de vernis afschilderde besliste ik het gehele koetswerk te strippen,lak verwijderen en onderkant volledig te stralen.
Daarmee was het ergste groot en vuil werk mee achter de rug voor wat het koetswerk betreft.
Alleen het schijfdak paneel was rot. De rest van het koetswerk was wonderbaarlijk in zeer goede staat.
Het is op merkelijk hoe goed de staat van zo een rx7 fc koetswerk kan zijn na 24 jaar.
Zijn me heel andere toestanden bekent bij mijn vorrige 818,929 en 121 Landau.
Maar toch was het nodig om het volledige koetswerk in nieuwe lak te zetten.
Al de onderdelen van de ophangingen, motor, schroeven, moeren, schijfjes enz. zijn dus ook volledig gedemonteerd, nagekeken, herstelt, ontvet,gekuist, gestraald, gelakt, gemoffeld, verzonken en geel verzonken en terug keurig gemonteerd.
Alvast enkele foto”s als dit lukt.
Door de enorme hoeveelheid foto s is het wel moeilijk geworden om nog de bomen door het bos te zien.
Er is ook maar plaats voor 1GB dus zal ik geregeld foto s moeten uitwisselen.
Tenzij iemand een ander idee heeft. Laat maar horen.
Zie hier de link http://www.mijnalbum.nl/Album-L4IZZRFW- ... Mazda.html
Regelmatig zal ik de foto s uitwisselen met wat uitleg..
Veel plezier er mee?
Groetjes