Echt alles is al vervangen en sommige dingen zelfs dubbel. Sinds een paar weken kwam er vervelend veel lawaai van de ophanging. Dit bleken de Mazdatrix swaybar endlinks te zijn. Afgelopen weekend ben ik daarom bij Mireck geweest om ze te vervangen met end links van Racing Beat, meteen veerschotels en een swaybar van Racing beat erbij gedaan uiteraard.
Lawaai weg, en haast geen vibraties meer, behalve dan de lichte speling op het stuur die bij wat hogere snelheden het stuur lichtjes links-rechts laat bewegen. Verder reed de rx super, afgezien van wat lichte afwijkingen omdat de auto opnieuw uitgelijnd moet worden uiteraard.
Gisteren de zomerbandjes er terug onder gelegd (in tegenstelling tot de wintervelgen, MET centreerringen en ZONDER spacers), banden netjes terug op 2.4 bar gebracht. Wat denk je? Bijna oncontroleerbaar stuurgedrag en veel forcere vibraties in het stuur. Verder geen vervelende bijgeluiden, dat niet. Voorste banden een keer naar achteren gelegd, velgen nog's goed op de juiste manier 1-3-5-4-2 gemonteerd, geen verschil.
Dit is in de laatste 2 jaar al vervangen aan de voorwielophanging:
-inner tie rods
-outer tie rods
-veerschotels (2x)
-veerschotels rubbers
-schokdempers
-strutboots/bumpstops
-swaybar endlinks (2x)
-swaybar
-draagarm bussen
-remschijven/blokken/leidingen
-balljoints
-wielmoeren
-banden/velgen (2x)
-veren
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de wiellagers. Ik kan echter geen speling ontdekken en de Mazdadealer ook niet (2x laten controleren).
Een andere mogelijkheid zou het stuurhuis nog kunnen zijn mss? De bussen/rubbers bv.? Maar ik kan nergens losse vervangende onderdelen vinden