De meeste kennen mij wel, maar voor de nieuwelingen onder ons, hier even mijn resumee
Ben 42 jaar en ben werkzaam in de ICT bij ASR verzekeringen, heb twee zoontjes en woon in het centrum van Nederland. Jawel, in Amersfoort.
In 1985 werd ik besmet met het rotatie virus. Mijn vader kocht toen een 929 bij een Mazda dealer alwaar een Two-Tone limited RX-7 in de showroom stond. Was meteen verliefd en zo’n auto zou er ooit moeten komen. Dat duurde uiteindelijk nog een aantal jaren voordat dit ook mogelijk zou zijn. In 1990 kocht ik mijn 1979 SA RX-7. Deze was totaal verrot en moest een metamorfose ondergaan. Na een 4 jaar durende restauratie was hij eindelijk klaar. Sindsdien heb ik er alweer ruim 60.000 mee gereden.
Ondertussen heeft de SA vorig jaar een update van het onderstel ondergaan. De achteras is vervangen door een as met remschijven. Rondom zijn geperforeerde schijven met sportblokken geplaatst. Ook is de auto voorzien van een volledig sportonderstel van Racing Beat. Dempers, veren, bussen en stangen zijn vervangen door “Sport†exemplaren.
Aan de motor is niet veel veranderd. Ondertussen wel weer een revisie gehad. Na 45.000 brak er een tandje af van de tandenkrans van een van de rotors. Dit werd het binnenwerk van de rotor fataal en deze sloeg dus vast. Het blok moest uit elkaar en een nieuwe revisie volgde.
De motor is verder voorzien van een K&N Sportfilter in een Racing Beat filterhuis, De uitlaat is van Racing Beat van voor tot achter. Er zit dus geen luchtpomp meer op.
Op de standaard RX velgen liggen Bridgestone banden in de maat 205 breed.
Op de 15 inch velgen zitten Toyo pr. in de maat 195 x 55/15
Tussen de veerpoten onder de motorkap zit een Mazda Speed strutbar.
Voor verdere details, zie foto
Vorig jaar kocht ik er nog een Witte RX-7 Turbo II Cabrio bij. Zie ook de foto’s.
Prive rijd ik nog een Mazda6 Sportbreak uit 2003
Hier de foto’s
1979 SA22C

1989 FCT2C RV-TT-58

Mazda6 Sportbreak

Zo, dit was het wel ongeveer.
Groeten,
Marcel Kielliger
Secretaris RX-7 club