RX-7 FD3S RE Amemiya kitted

Om je voor te stellen en elkaar te leren kennen

RX-7 FD3S RE Amemiya kitted

Nieuw berichtdoor Gilbertkw op do jul 07, 2016 12:32 pm

Hallo allemaal!

Mijn naam is Gilbert Wong, 18 jaar oud en kom uit Den Haag. Mijn eerste auto was een Nissan Silvia S15 Spec R uit ’99, op een dag verloor ik macht over het stuur en de S15 eindigde tegen een vangrail aan. Ik reed toen 50km/h, 4e versnelling en net uit de bocht richting de snelweg (Gas had ik amper in getrapt). Hij is toen total loss verklaard en was ik verder gaan zoeken naar een Japans Icoon. Toevallig kwam ik uit bij deze barnfind: “Mazda RX-7“.

Het is een RE Amemiya kitted RX-7 Type R uit ’94. In Engeland heeft hij meer dan 2 jaar (of was het 3 jaar) stil gestaan... Als piloot had de vorige eigenaar gewoon geen tijd voor de RX-7 en zijn andere auto’s, en besloot hij om een paar te verkopen, o.a. deze!

Wel super dat de auto nu van mij is, maar er moet zeker veel aan geklust worden. Dus ja, de kosten gaan weer flink omhoog. Uit een compressie test bleek dat de Rear Rotor in een gezonde conditie verkeert en de Front, die is zo goed als dood. Binnenkort even kijken hoe het van binnen er uitziet en een rebuild is dan wel aan toe. Ook heeft de RX-7 wel een respray nodig en carbon fibre is dof geworden. Geen idee hoe ik dat weer glanzend kan krijgen.

Verder is deze RX-7 volledig gebouwd voor track-use en toevallig wil ik er mee op straat rijden. Een beetje raar, omdat de meeste mensen van een street car een track car bouwen en ik doe het andersom :P.
Als ik dus comfort wil moet ik wel weer dingen aanpassen en dat gaat weer geld kosten.

Ik weet nu toch niet of ik echt super blij ben met deze auto :P, misschien had ik toch beter een stock RX-7 in goede conditie kunnen halen.. en het aller belangrijkste is dat ik haar heel hou. In ieder geval heeft deze Mazda RX-7 geen drift diffential. Die de s15 dus wel had. Dus ik voel me een stuk veiliger.

Het is denk ik wel tijd voor foto’s!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hartelijk dank voor jullie tijd! :P

Met vriendelijke groet,

Gilbert
Gilbertkw

Re: RX-7 FD3S RE Amemiya kitted

Nieuw berichtdoor Ruijter op zo jul 10, 2016 19:26 pm

Hey nog iemand uit Den Haag! :D Veel plezier met je rx en welkom op het forum.
Ruijter

Nieuw berichtdoor ReX-1750 op ma jul 11, 2016 16:32 pm

Heey wat leuk! Weer 1 bij mij in de buurt.
Zo te zien is er een hele leuke auto van te maken! Veel succes met alles. We komen tegen die tijd graag een keer langs.
ReX-1750

Nieuw berichtdoor Gilbertkw op do jul 14, 2016 12:47 pm

Dank jullie wel! In die tijd zien we elkaar vast wel!
Gilbertkw

Keer terug naar Wie is Wie