Mijn naam is Stefan Neuteboom ben 22 jaar en kom uit Son en Breugel.
Ik ben sinds juli 2009 in bezit van een Mazda 818 van 13 februari 1973. Het is een standaard uitvoering met een 1.3l motor. De auto is nieuw gekocht bij Peeten in Baarlo. De eerste eigenaar die de auto kocht was toen al 70 jaar. Echt van een oud mannetje geweest.
De auto heb ik van Gerard Voets gekocht in Nijnsel. Ik was toen en nu weer werkzaam bij Jan Voets. In juni 2009 ben ik met Gerard naar een loods geweest om een aantal oude auto's op te starten waaronder mijn 818. Ik was 16 jaar en heb toen de auto gesleept naar Nijnsel. Gerard achter het stuur van zijn 626 en ik in de 818 met een sleepkabel erachter aan. Eenmaal bij Voets terug kwam de liefde voor Mazda. Op zaterdag poetste ik alle nieuwe auto's. Dit vond ik leuk maar ik had nog geen band met het merk. Jan vroeg of ik de 818 wilde poetsen. De liefde kwam steeds en steeds meer tot ik een paar weken later besloot de auto te kopen. Van 2009 tot en met 2011 is de auto gerestaureerd. Er is 1 ding wat ik haat aan mijn 818. Mensen die het een Datsun noemen!!!! :twisted: . In april 2013 heb ik in de Autoweek Classics gestaan. Mijn 818 werd vergeleken met een Fiat 128. Met mijn 818 sta ik in het Zoom Zoom Magazine nummer 16 (2014) van Mazda.
Sinds vorig jaar heb ik een Mazda 818 sedan uit 1975. Deze auto ben ik om aan het bouwen tot RX-3. De 12a motor ligt er al in en zou al moeten kunnen lopen. Alleen de afgelopen weken weinig tijd gehad.
Deze auto ga ik gebruiken voor de rittensport. De Rx-3 is roest vrij en ik heb hem zelf gespoten. Het is allemaal niet super maar daar is de auto ook niet voor gemaakt.
Vanaf 1 februari heb ik mijn eigen bedrijf in klassieke Mazda onderdelen genaamd Oldstockmazdaparts (http://www.oldstockmazdaparts.com). Ik heb veelal nieuwe spullen liggen van oude dealers die ik over de hele wereld verkoop.
Ik ben ook lid van de Hadi-Mazda Club en zit sinds een aantal maanden in het bestuur met de taak de P.R. te regelen. We gaan gelukkig ook steeds meer samenwerken met jullie. Bijvoorbeeld in oktober naar Walter Frey en de onderdelen beurs die door jullie georganiseerd is.
Ik zal per ingaan van 1 januari 2016 ook lid worden van jullie club. Zijn er geen rittensport rijders onder jullie? Is een Rx-7 volgens mij ideaal voor!
De 818.

De RX-3.
Ik heb de auto zo opgehaald

Net voor hij de spuitcabine in ging.

Foto's zijn ook al weer van een maand geleden. De auto is nu dus zo goed als klaar.