Michel zijn FB

Om je voor te stellen en elkaar te leren kennen

Re: Michel zijn FB

Nieuw berichtdoor ronni.v. op di maart 04, 2014 18:36 pm

Dirkk schreef:Ja als ze met boormachine in paravaan bak gaan boren dan weet ik het ook niet meer.
Gelukkig stond fb droog bij mij en bij Marc ook volgens mij dus .
Er lag wel krant uit Geleen onder de mat toch michel?
Ik heb nooi nattigheid gevoeld maar ook nooit gereden met auto als alleen op mijn land weggetje bij de schuur.
En niet met regen!!!

1 voordeel , als ze met een boor erbij kunnen,kan je er ook met een mig mag las bij.
RX SA 1980 sunbeam silver
323 BD GT 1985(12-1986 1e kenteken afgifte )
626 cb2 2.0 sdx aut.
Daily summer car mx-5 twins 2005
Daily winter car Xedos 6 2.0 H5 '96

http://www.wiersemavanwouwe.nl
ronni.v.
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor Ruijter op wo maart 05, 2014 8:12 am

Dat is zeker waar Ronni, maar we hebben het vorige week tijdelijk opgelost door een schroef met een kraanleertje erin te draaien. Dus het lekt nu ten minste niet meer aan de passagiers kant.
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Type RX-7: FB

Nieuw berichtdoor Hyperactive op vr maart 07, 2014 20:09 pm

hoi en welkom
mooie auto is dat
had hem ook bij dirk gezien
hoop dat je er veel plezier van hebt
Hyperactive

Nieuw berichtdoor Hyperactive op za maart 15, 2014 16:42 pm

hoe is het nu voorderest met de fb
zijn de punten al een beetje aangepakt
ik ben blij dat als ik het lees ik er allemaal geen last van heb
bij mij is gelukkig niks uitgedroogd omdat hij bijna 25 jaar in een klimaatschuur heeft gestaan.
des al niet te min vind ik je kleur errug mooi
hoop dat ik hem snel weer kan bezichten jou auto
Hyperactive

Nieuw berichtdoor Ruijter op ma maart 17, 2014 9:18 am

Dankje, de kleur vind ik zelf ook erg mooi. Dat is wel ideaal dat die van jou zolang in een klimaatschuur heeft gestaan, dat zal toch een hoop ellende hebben voorkomen.
Er is de afgelopen weken redelijk wat gedaan aan de fb, ik zal kijken of ik vanavond als ik thuis ben misschien wat foto's kan plaatsen.
Afgelopen weekend hebben we hem weer rijdbaar gemaakt zodat hij naar de garage plaats in Leiden gereden kon worden, waar hij nu droog staat. :D
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor Rogier op ma maart 17, 2014 10:08 am

Dat is wel heel dichtbij! Ik woon zelf in Leiderdorp en mijn Rx-7's staan in Zoeterwoude Rijndijk. Als je een keer naar een evenement samen wil rijden geef je maar een seintje, meestal worden er wel treintjes gevormd op het forum.
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor Ruijter op ma maart 17, 2014 11:18 am

Dat is zeker dichtbij. Ik bedacht me ook net dat de garage waar de fb nu staat niet in Leiden ligt maar in Leiderdorp.
Ik moet nog lid worden van de club, maar als dat is geregeld is een treintje naar een evenement wel leuk.
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor Ruijter op ma maart 17, 2014 23:22 pm

Zoals belooft nog een aantal foto's, deze zijn van de eerste week nadat ik hem gekocht had.

Afbeelding

We waren bezig met het uitzoeken waarom de antenne niet omlaag ging toen we ineens vocht voelde bij de passagiers stoel. We hebben toen de passagiers stoel eruit gehaald.

Afbeelding

Daar kwamen we een natte krant van 2010 uit Limburg tegen, gelukkig zat er verder geen roest op de bodem.

Afbeelding

Na wat zoeken vond ik de plek waar het water vandaan kwam, dit was achter het dashboard.

Afbeelding

Dus het paravaan los gehaald. In de bak waren twee gaten geboord (ik heb er maar één op de foto).

Afbeelding

Als oplossing hebben we nu tijdelijk een schroef met een kraanleertje er in gedraaid zodat het ten minste niet meer lekt.

Afbeelding

Het water stroomde ook niet lekker door de gaten aan de onderkant van de deuren heen, dus deze ook samen met mijn vader bekeken en er bleek een berg losse roest in te liggen. De deuren zelf zien er van binnen nog goed uit, dus waar dit vandaan komt :? , dit was ook het geval bij de andere deur.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal binnenkort even foto's plaatsen van de lekkage aan de bestuurders kant.
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor ronni.v. op ma maart 17, 2014 23:35 pm

Wat een rare gaatjes inderdaad... Je kan ze opzich zo dichtlassen :? Of de schroef die er nu in zit even kitten.

De deur zou je eigenlijk de rubbers langs het raam even los moeten halen die zitten gewoon vast gedrukt en de 'gootjes'. Waar ze in zitten roesten weleens.misschien nog te redden als je tijdig schoon maakt :|

Geld trouwens ook voor achterklep rubber/gootje
626 cb2 2.0 sdx aut.

ronni.v.
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Ruijter op di maart 18, 2014 9:35 am

Het mooiste zou inderdaad lassen zijn, maar voorlopig zit het even dicht tot ik tijd heb voor een betere oplossing.

Bedankt voor de tip, ik ga volgende keer dat ik bij de auto ben die gootjes achter het rubber in de deur bekijken.

De goot bij de achterklep is onder het rubber gelukkig nog in goede staat :D
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor Hyperactive op di maart 18, 2014 10:00 am

wel apart inderdaad zoveel roest uit een deur
hopen dat het meevalt
Hyperactive

Nieuw berichtdoor Rudi M op di maart 18, 2014 15:11 pm

Gatje is nu voorlopig dicht, maar zou het later niet dicht lassen.
Dan moet je veel meer doen voor en na het lassen tov je het dicht maakt met tin en elektrische soldeerboud.
Gewoon een 2²cm bitumendoek weg duwen het een kunststof of houten stokje, dan met een Dremel het gatje zuiver maken van roest en lak.
Met de soldeerboud vanaf ongeveer 45Watt krijg je dit perfect dicht (als je soldeerbout niet zwaar genoeg is zou je aan de onderkant van de plaat nog kunnen bij warmen met een verfstripper.
gebruik soldeer tin met vloeivet in de kern, geen S-39 wand dan moet je heel goed naspoelen met water anders krijg je roest.
Als je het met soldeertin dicht maakt hoef je je geen zorgen meer te maken het zou kunnen roesten, wat daar toch een gevoelige plaats is.
De kans bestaat dat je de stukjes bitumen die je verwijderde terug kan aan brengen met het wat warm te maken met de hete lucht blazer.
Als je het wil lassen zal je aan de binnenkant moet opletten dat je het gat niet per ongeluk iets wat groter brand, wand dan moet je toch enkele puntjes meer zetten met het risico je binnen las spatten krijgt waar je ze miss liever niet wou. Denk aan brand gevaar, je zit daar vlak aan de geluid isolatie.
.
In het verleden; 2x 818 coupe, Legato, 4x 929coupe, 626 4D, 3x 121landau, Rx7 FB wit, Rx7 Fc NA eerst zwart dan beige

Nu;121 Landau nog te restaureren met wankelmotor?
Rx7 Fc NA zwart totaal gerestaureerd
Toyota Auris HSD
Rudi M
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC N/A

Nieuw berichtdoor Ruijter op wo maart 19, 2014 20:37 pm

Hmm dat is ook geen gek idee, ik zal het onthouden.
Bedankt voor de tip Rudi.
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor Ruijter op di apr 01, 2014 21:34 pm

Nog een paar foto's van twee weken terug.
We zijn toen bezig geweest met een kleine lekkage aan de bestuurders kant naast de pedalen, dus de rx stond er even zo bij.
Afbeelding

In het midden van de foto is te zien dat er licht door de oude kit heen komt in de motorbak.
Afbeelding

Door dat gaatje in de kit liep water weg en ging verder over het plaatwerk achter het wiel, waar het door een klein gaatje naar binnen druppelde.
Afbeelding

We hebben alles schoon gemaakt en ontroest, toen nieuwe kit geplaatst en de achter het wiel het plaatwerk opnieuw gespoten.

Ik heb ook meteen de luchtgeleider aangepakt, want deze zag er slecht uit.
Afbeelding

Ik heb hem helemaal kaal gemaakt en een aantal keer gespoten. Ook hebben we hem versterkt met wat plaatjes zink.
Afbeelding

en als laatste hem ingepakt in aquaband afdichtingstape. Zo kan het er weer eventjes tegen aan en functioneert het weer goed.
Afbeelding

Afgelopen vrijdag na mijn werk ook nog even naar familie in Amsterdam geweest met de fb.
Afbeelding

En afgelopen zondag een rit gemaakt naar Mireck om een versnellingsbak op te halen, was gezellig en ik heb weer veel geleerd.
Afbeelding

En nu staat hij weer veilig in de garage :D
Afbeelding
RX-7 FB 86 Two Tone
Mazda 6 2004
Ruijter

Nieuw berichtdoor ronni.v. op di apr 01, 2014 21:44 pm

Leuk,je bent er netjes mee bezig en pakt steeds wat aan , zelf begon ik ook ongeveer zo aan me zilvere Sa. Toevallig dat mijn 1e ook zilver was? :roll: je enthousiasme groeit lijkt het :wink:
626 cb2 2.0 sdx aut.

ronni.v.
RX7 (>700 posts)

VorigeVolgende

Keer terug naar Wie is Wie