Ik ben Michel de Ruijter uit Den Haag, 20 jaar oud en studeer technische informatica (3e jaars). Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een FB uit 86.
Mijn interesse voor de rx-7 is begonnen doordat mijn vader vroeger twee rx-7’s heeft gehad, een SA en later een FB. Hij is ook lid geweest van de eerste en de huidige rx7 club, dit is tot rond 2001 geweest.
Afgelopen jaar op Rotarystock hebben wij onze oude two-tone FB verkocht aan Hans, hij stond al jaren stil en onze stalling verviel dus hij moest weg.
Een paar maanden na de verkoop van onze FB ben ik opzoek gegaan naar een eerste generatie rx-7 voor mijzelf. Ik heb er een aantal bezocht, maar deze waren allemaal erg verroest. Uiteindelijk ben ik via Hans in contact gekomen met Dirk, hij had nog een zilveren FB uit 86 staan. Ik ben met mijn vader 10 februari gaan kijken bij Dirk, na de auto goed bekeken te hebben bleek deze in veel betere staat te zijn dan de andere die ik bezocht had. Dus na een mooie deal met Dirk te hebben gemaakt heb ik hem afgelopen zaterdag opgehaald. Eerst een bak koffie gedronken bij Dirk daarna overgeschreven en naar de schuur gereden. Daar de auto opgehaald met wat leuke extra onderdelen. Toen in de middag de terugreis naar Den Haag gemaakt van 150 kilometer en gelukkig geen problemen gehad.
De auto heeft een aantal cosmetische punten die opgeknapt moeten worden, maar voor de rest is het een harde auto.
Ik hoop nog veel te leren hier op het forum en als er vragen zijn stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,
Michel de Ruijter