Goedemorgen iedereen,
Gisteren heb ik zowaar weer aan de rex gewerkt, eerst begonnen met een grondige inspectie omdat na een paar jaar stilstaan ik ook niet alles meer weet. Helaas 2 roestplekken tegengekomen in de wielkasten achter, precies op de naad waar de vloer samenkomt met de wielkast. Deze er gelijk maar netjes uitgeslepen, opgeschoond en even in de primer gezet totdat ik de tijd heb om vervangende panelen te maken. Ook ben ik bezig geweest om mijn motorkap (weer) netjes te krijgen; Nadat ik deze een jaar of 3 terug compleet had voorbewerkt, was ik slim genoeg geweest om deze te bedekken in plastic en de randen in tape te zetten... de tape was inmiddels zo erg uitgedroogd dat ik deze maar stukje bij beetje eraf kreeg, maar de lijm eronder zat lekker in de primer ingebakken... zucht... Maar goed, met wat volharding, veel vloeken en terpentine heb ik toch alles weer schoon gekregen. Helaas vertrouw ik het niet om lak te laten spuiten over een oppervlak wat behandeld is met terpentine, dus al met al kan ik de motorkap weer compleet kaaltrekken. Toen ik hier mee bezig was, zag ik wat kleine roestpuntjes op de parafan, deze heb ik dus vervolgens ook maar kaalgetrokken, opgeschoond en in wat nieuwe primer gezet. Al met al een uur of 6 bezig geweest (waarvan 4 aan de motorkap), en het voelt weer goed om wat te kunnen doen:). Volgende stap; De panelen maken die nu de open gaten in mijn wielkasten weer kunnen opvullen, en daarna; (opnieuw) Voorbewerken!