Een introductie:)

Om je voor te stellen en elkaar te leren kennen

Re: Een introductie:)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo jun 22, 2014 21:56 pm

Dames en heren, een kleine wijziging die voor velen niet van toepassing is, maar voor sommigen wel. Ik kom mijn oude email niet meer op en ben dus gewijzigd van emailadres, deze is veranderd van sunglace@hotmail.com naar DDHermans1988@outlook.com. Mocht iemand een mail naar mij toegestuurd hebben in de laatste 2 weken op het oude adres (sunglace), dan mijn excuses maar ik ben niet meer in de gelegenheid om deze te kunnen openen en lezen. Gaarne alle toekomstige correspondentie via mijn nieuwe mail-adres afhandelen:). Wel erg vervelend dit trouwens, want de jongen van wie ik de 13b zou kopen stond in mijn oude mailserver, ik hoop dat je dit leest en mij een mail kunt sturen naar het nieuwe adres.

Groeten,

Don
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor DonHermans op ma sep 01, 2014 16:44 pm

Hier weer eens een kleine update omtrent het project:

Helaas de afgelopen weken (!) bijna niet aan de auto toegekomen, de datum voor de spuitcabine helaas ook al ver overschreden ondertussen door al het werk van buitenaf wat tussendoor komt. Wat ik ondertussen wel heb gedaan:

Alle ruiten verwijderd uit de auto, aangezien het makkelijker is qua spuitwerk om zo alles mee te pakken, en omdat de voorruit toch al apk afkeur was. Tevens van de 2 achterste zijruitjes mallen gemaakt. Vorige week eindelijk wel de tijd gehad om hier dan ook 2 mooie carbon afdekplaten voor te maken. Deze komen in plaats van de 2 zijruitjes erin. Ook het complete dashboard eruit gehaald om de bedrading te herstellen, en te verwijderen/aan te passen waar nodig. Vandaag even de tijd genomen om het hemeltje er voorzichtig uit te halen, het is wel de bedoeling dat ik deze achteraf weer terugzet, maar ivm laswerk binnenin de auto (rolkooi), vind ik het iets te riskant om daar zo dicht bij in de buurt te komen.

Tevens is er een kleine wijziging geweest in de opzet van het project. Eerst was het de bedoeling om de auto volledig te restaureren én aan te passen voor de autocross, nu staat het laatste van die 2 op nr. 1. Dus qua interieur komt er een hele hoop (voorlopig) niet terug, en wordt er gezocht naar mogelijkheden om nog meer van het gewicht af te krijgen. Als alles af is en ik heb nog tijd over voordat het echte seizoen begint, dan ga ik ook verder met restaureren en alles wat daarbij hoort.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op za sep 20, 2014 8:12 am

Vandaag weer eens een kleine update met het reilen en zeilen van m'n RX project.
Helaas heb ik er de laatste tijd niet zoveel aan kunnen werken als dat ik zelf zou willen.
Groeten,

Don
Laatst bijgewerkt door DonHermans op vr nov 07, 2014 19:13 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor cjvanderhiele op za sep 20, 2014 8:45 am

Beterschap Don!
cjvanderhiele

Nieuw berichtdoor Dirkk op za sep 20, 2014 11:24 am

Oei Don beterschap stond je in Zeeland deze week?
Rx 7 FB 85 GSL Zw automaat USA
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FB

Nieuw berichtdoor DonHermans op za sep 20, 2014 12:02 pm

.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Dirkk op di feb 24, 2015 20:06 pm

Wat blijft het stil bij je Don?
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op do apr 23, 2015 17:25 pm

Hey Dirk,

We hadden ondertussen alweer wat mailcontact gehad niet? ;). Hier begint alles weer een beetje op gang te komen, langzaam maar zeker. Ik mis nog een hoop gevoel in mijn vingers, maar het wordt langzaamaan beter. Ik kom binnenkort even bij je buurten Dirk en de spulletjes ophalen:)
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Dirkk op do apr 23, 2015 20:05 pm

Klopt Don spullen weer in mijn handen gehad .
Ben aan het verhuizen nu met alle spullen dus.
Man man wat een werk ik wist niet half wat ik had in dat kleine hokje.
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op za apr 25, 2015 21:52 pm

Haha zo gaat t altijd;).

Dat ik in t ziekenhuis lag hebben vrienden mijn werkplaats verhuisd naar de nieuwe locatie, ze zijn 5 dagen bezig geweest om alles alleen te verhuizen, ik ben nu zelf nog bezig met inrichten. Zal ik eind Mei jouw kant op komen? Ik heb overigens nog wat meer spulletjes nodig die jij wss wel hebt liggen, maar daar kunnen we denk ik beter voor gaan zoeken wanneer ik er ben:)
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo jan 03, 2016 20:55 pm

Zo, na 9 maanden afwezigheid in dit topic, zal ik maar weer eens een klein beetje updaten van wat er allemaal gebeurd is. Om te beginnen zijn we de afgelopen maanden bezig geweest met het uitbreiden van de nieuwe werkplaats. We hadden hiervoor de toestemming gekregen, dus we hebben een zijkant uit het oude pand gesloopt, en er een nieuw stuk aangebouwd. Al met al een uitbreiding van zowat 30 vierkante meter. Dit maakt de totale oppervlakte van de werkplaats 89 vierkante meters. Momenteel zijn we druk bezig om al dit moois af te ronden, want alhoewel het wind en waterdicht is, ligt er nog geen vloer in, en moet ik nog veel doen wat elektra betreft. Wat eerst de planning was om een simpele uitbouw te maken, is uitgemond in een volledige extra werkplek met alle gemakken van dien. Zoals ik net al vermeldde ben ik momenteel druk bezig met de elektra, overal nieuwe stopcontacten, nieuwe groepen, ander punt van binnenkomst en een hoop extra verlichting. Zodra dit af is zijn de volgende voorzieningen aan de beurt, zoals wateraanvoer (we hebben een oude grondwaterbron gevonden, deze willen we gaan gebruiken), verwarming, uitlaatgasafzuiging en een nieuwe compressor met vaste luchtpunten door het pand heen. Klinkt als veel werk, en dat is het ook. Momenteel liggen er door het oude deel van de werkplaats stoeptegels als grond, dit gaan we samen met het nieuwe deel gelijktrekken naar een volledige gestorte betonnen vloer, uiteraard moet deze gecoat worden tegen olielekkage etc. Als dit allemaal af is hebben we een volledig functionerende en zelfs een luxe te noemen garage/werkplek. Needless to say heeft dit wel invloed gehad op de voortgang van de Rex. Aangezien de auto al eerder gespoten was, maar ik niet tevreden was heb ik de auto wel weer compleet kaal geschuurd, ook (helaas) een nieuwe roestplek gevonden bij het achterlicht rechts. Hiervoor ga ik volgende week naar Groningen om een stuk uit een sloper te slijpen. Via het forum heb ik een paar maanden terug een nieuwe(!!!) Pilkington voorruit kunnen bemachtigen, hiervan zijn er toen 6 speciaal gemaakt, maar ze waren toen niet allemaal opgehaald, dus ik heb deze voor een mooie prijs kunnen bemachtigen. Ook druk bezig geweest met de 13b, ik mocht van een forumlid hier zijn templates gebruiken om mijn streetport te kunnen creëren, hier nu druk mee bezig in de vrije uurtjes om dat allemaal netjes te doen. Verder ben ik nog druk bezig om een FC-subframe/onderstel te bemachtigen (en daarna aan te passen) om deze ook te gebruiken op de RX. Dit zou namelijk schelen wat betreft remmenkeuze, velgenkeuze en de plaatsing van de motor. Het blijft helaas lastig om een reëel tijdsschema aan te houden, dit i.v.m. de verbouwing, het gezinnetje thuis, werk en wat dan al niet nog meer. Ik kan wel melden dat dit in de agenda staat voor 2016;

Rolkooi afmaken
Motorruimte afmaken
Elektra afmaken voor zover mogelijk
Motor porten en reviseren, tevens weer opbouwen
Laatste stukje roest wegwerken

Het mooie van de nieuwe garage (wanneer deze helemaal af is), we een heleboel meer licht hebben, wat ook wat vriendelijker is voor camera opnames. Het idee is om dan voortgang en how-to's op youtube te zetten. Dit hebben we al eens eerder geprobeerd, maar de situatie was toen gewoon niet ideaal. Met de how-to's hoop ik wat kennis met jullie te kunnen delen over verschillende aspecten, zoals bijvoorbeeld het (lsd) differentieel, ophanging, elektra/elektronica, motorisch en race/rally-gerelateerde onderwerpen. In de tussentijd kan je mij al vinden op youtube, gewoon op deze link klikken en abonneren als je geïnteresseerd bent;

https://www.youtube.com/channel/UCWJvPr ... L2QYQqopOQ

Mettertijd zullen op dit kanaal de video's ge-upload worden. Alvast bedankt en hopelijk tot snel!

Don
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Dirkk op wo jan 06, 2016 10:37 am

wat voor deel zoek je dan Don ? en ga je naar hoogkerk voor die sloper?
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op do jan 07, 2016 9:18 am

Ik zoek het stuk rond en onder het rechterachterlicht. Er heeft daar wat vocht ingestaan en daardoor is het plaatstaal daar zo dun geworden dat t ook niet meer te lassen is. Ik had autobedrijf Hovingh benaderd, ze hadden een advertentie op marktplaats staan erover.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Dirkk op za jan 09, 2016 19:21 pm

hmm duur adres
RX 7 FB 85 Zw USA
RX 7 fb 85 v3 TB USA
RX 7 SA 79 streetpoort
B 1800 81 tweety
B 1800 80 Silvester
B 2600 92 atraciet
B 2600 87 4/4 Bagheera
Dirkk
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo maart 19, 2017 16:58 pm

Hey hallo iedereen,

Nee, mijn topic is niet dood;) Ik ben alleen erg druk geweest met alles behalve de rex. Maarrrr...met het weer wat opknapt begint het toch allemaal weer te kriebelen. Ik heb mij afgelopen winter bezig gehouden met een T2 versnellingsbak uit elkaar te halen, hier helaas wat nare dingen tegengekomen, dus eerst de nieuwe onderdelen daarvoor zoeken, en vervolgens weer monteren. Verder druk geweest in de garage, om alles spik en span te krijgen, en het begint echt mooi te worden. Dus, niet getreurd, zoetjesaan begin ik weer met het voortzetten van mn project:)
DonHermans
RX4 (>400 posts)

VorigeVolgende

Keer terug naar Wie is Wie