Een introductie:)

Om je voor te stellen en elkaar te leren kennen

Re: Een introductie:)

Nieuw berichtdoor ronni.v. op za mei 03, 2014 21:49 pm

Leuk dat je het project toch gaat doorzetten don!

Ik was eigenlijk een beetje in veronderstelling na de afgelopen anderhalf jaar dat je het allemaal opgeruimd had ofzo :wink:

Succes, de auto was inderdaad toen ik hem bij je zag prima body en plaatwerk.
Maar die toerentallen :shock:

En als je het simpele achterasje met trommels maar voor mij bewaard :wink:
RX SA 1980 sunbeam silver
323 BD GT 1985(12-1986 1e kenteken afgifte )
626 cb2 2.0 sdx aut.
Daily summer car mx-5 twins 2005
Daily winter car Xedos 6 2.0 H5 '96

http://www.wiersemavanwouwe.nl
ronni.v.
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo mei 04, 2014 9:00 am

Gelukkig niks opgeruimd:). Maar wel van werkplaats verhuisd, zelf verhuisd en m'n huisje verbouwd. Neemt allemaal een hoop tijd in beslag. Momenteel ben ik bezig voor een nieuwe werkplaats, terug in Haarlem. Deze heeft dan ook een spuitcabine. Aangezien mijn werkverleden o.a. bij de plaat- en schadeafdeling, kan ik zo nog wat extra verdienen:). Het achterasje ligt klaar voor je, alleen nog een nieuwe crushtube ontvangen en monteren, daarna is deze klaar. Ik heb eventueel ook nog een nieuwe set remschoenen voor je.
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op za mei 10, 2014 9:44 am

Zo, vandaag een drukke dag op het programma, het weer hier is momenteel perfect om nat te schuren (het motregent namelijk). Dus zometeen naar de Rex toe, hem op z'n nieuwe verrijdbare frame plaatsen (vandeweek gemaakt) en naar buiten rollen. Vervolgens de deuren, bodykit en achterzijde met 600 nat schuren, zodat de primerlaag helemaal klaar is voor de kleurlaag. De planning staat nog steeds op Juni om dit te doen, het zijn nu gewoon de laatste loodjes die het zwaarst wegen. Verder zijn er nog een paar kleine deeltjes van het onderstel die ik wil spuiten, dit gaat straks ook gebeuren, dan kunnen deze nadat de auto terug is uit de spuitcabine er ook onder. Verder nog de spullen apart leggen die ik verkoop, en eventueel verder kijken wat er nog meer ligt om te verkopen. Qua ruimte begint het nu namelijk een beetje krap te worden in de werkplaats, 4 auto's, 1 motorfiets, 2 interieurs en 2 werkstations nemen toch erg veel ruimte in, haha. Ik hoop daarna nog heel even verder te kunnen met de kever, er moet namelijk een mal worden gemaakt voor de motorklep aan de achterzijde. Heel leuk zo'n unieke auto, alleen erg arbeidsintensief in verband met de onderdelen die ik moet maken. Helaas is er voor deze auto qua plaatwerk niets wat je zo in de winkel kan kopen. Firma Rutte komt vanmiddag ook nog even langs om de oude XJS carrosserie op te halen, deze heeft z'n onderdeeltjes geleverd voor de XJS-cabrio (nieuwe v12 motor, onderstel, interieurdelen, elektra, verlichting, chroomwerk etc.). Hierna komt er gelukkig weer wat meer ruimte vrij, de XJS-cabrio kan dan weer afgeleverd worden aan de klant, deze komt later dit jaar terug om opnieuw gespoten te worden in Jaguar Sky Blue. Mooie kleur voor een cabrio. Affin, ik dwaal af. Tijd om de jas aan te trekken en naar de werkplaats te gaan. Fijn weekend allemaal!
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op za mei 10, 2014 22:42 pm

Foto's foto's foto's :) en ja nat schuren was vandaag de dag voor, moet zelfs geen extra water gebruiken, PUUUR NATUUUR :grouphug:
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rudi M op di mei 13, 2014 23:52 pm

Damic schreef:Foto's foto's foto's :) en ja nat schuren was vandaag de dag voor, moet zelfs geen extra water gebruiken, PUUUR NATUUUR :grouphug:

En een beetje fijn stof. :mrgreen:
In het verleden; 2x 818 coupe, Legato, 4x 929coupe, 626 4D, 3x 121landau, Rx7 FB wit, Rx7 Fc NA eerst zwart dan beige

Nu;121 Landau nog te restaureren met wankelmotor?
Rx7 Fc NA zwart totaal gerestaureerd
Toyota Auris HSD
Rudi M
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC N/A

Nieuw berichtdoor DonHermans op wo mei 14, 2014 6:59 am

Niks mis met fijnstof toch? :P Hahahaha. De foto's komen eraan iedereen:). M'n vader neemt z'n fotocamera mee, die heeft een iets betere resolutie dan mijn telefoontje;). Goed nieuws, ik heb een 13b T2 motor :D. Eind van de maand ophalen.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor ronni.v. op za mei 17, 2014 18:44 pm

DonHermans schreef:Niks mis met fijnstof toch? :P Hahahaha. De foto's komen eraan iedereen:). M'n vader neemt z'n fotocamera mee, die heeft een iets betere resolutie dan mijn telefoontje;). Goed nieuws, ik heb een 13b T2 motor :D. Eind van de maand ophalen.

Maar is nou die sa motor gebleven dan? :shock:

En die body. Had je toch al geel gespoten?
RX SA 1980 sunbeam silver
323 BD GT 1985(12-1986 1e kenteken afgifte )
626 cb2 2.0 sdx aut.
Daily summer car mx-5 twins 2005
Daily winter car Xedos 6 2.0 H5 '96

http://www.wiersemavanwouwe.nl
ronni.v.
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo mei 18, 2014 11:49 am

De SA motor is deels bij jou, weetjenog? ;) Ik had je toen een behuizing en rotor meegegeven. De rest ligt nog wel bij mij. Dat ik de auto geel had gespoten was nog toen ik de werkplaats in haarlem had, maar hier moest ik toen uit, dus de spuitklus was een haastklus. Vandaar nu alle moeite om dit netjes te doen;).
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo mei 25, 2014 20:37 pm

Vandaag niet verder gegaan aan de rex, maar wel gezellig naar het Japfest gebeuren geweest. Erg veel leuke auto's gezien, en Honda Civics... ;) Ook waren er natuurlijk een aantal van het forum daar, onder andere Ronni.v. en een aantal die ik nog niet eerder had ontmoet. Hopelijk hebben we volgend jaar een grotere delegatie daar! :D
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op do mei 29, 2014 17:08 pm

Morgenochtend gezellig met een vriend van mij weer naar de Rex toe, de laatste paar dingetjes doen voordat de auto in de spuitcabine verdwijnt:) Ook nog even wat spullen klaarleggen om te laten passiveren in de komende paar weken, en ook de elektra nog verder uitdunnen. Eindelijk het juiste motormanagement systeem gevonden voor als de motor erin gaat, namelijk de Link G4 RX, specifiek ontworpen voor wankelmotoren en met alle mogelijke opties en metingen die je maar kan bedenken hierop. Gisteren kwam de UPS man ook nog gezellig langs met een pakketje van Techno Toy Tuning, met een setje Tophats en Camberplates. Ik was onbekend met deze fabrikant, maar jemig, wat een mooi en perfect afgewerkte onderdelen zijn dat zeg. De tophats zijn er voor om het sturen straks iets makkelijker te laten gaan. Als mijn bevindingen met dit merk bevallen, dan bestel ik hier ook meer delen voor het onderstel voor.
Laatst bijgewerkt door DonHermans op do mei 29, 2014 17:18 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op do mei 29, 2014 17:10 pm

Is het niet de UPS man, UPC is toch zo ISP :p
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op do mei 29, 2014 17:18 pm

Gecorrigeerd:P
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor Damic op do mei 29, 2014 19:32 pm

Heb je soms foto's van je onderdelen.

Ziet er interessant uit: https://technotoytuning.com/mazda/fb
Damic
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op do mei 29, 2014 23:58 pm

Met een week of 2 a 3 heb ik de auto gespoten, dan gaat de voortrein ook weer terug, zal mijn bevindingen dan hier plaatsen met wat foto's. Zoals ze er nu uitzien kan je net zo goed op de site kijken, exact hetzelfde namelijk. Alles is CNC gefreesd, de letters en indicaties zijn erin gelaserd, dus deze zijn niet meer onleesbaar na het eerst krasje. Om eerlijk te zijn ben ik eerder van dit spul overtuigd dan van de RB varianten... zeker als ik de prijzen ga vergelijken.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

Nieuw berichtdoor DonHermans op zo jun 15, 2014 9:15 am

Nog 2 weken en dan gaat het (eindelijk) gebeuren... de Rex gaat dan in de spuitcabine, datum voor de cabine is al besproken en gereserveerd:). Kan niet wachten... Dubbel G (grafisch bedrijf) was ook al langs geweest om de auto op te meten voor de bestickering en zij sturen mij volgende week een proefrendering. Dit weekendje even een beetje rust en kijken naar mijn project die nu al een aardig lange weg heeft afgelegd. Na het spuiten blijft de auto nog een maand onbestickerd, om er zeker van te zijn dat de verf goed uitgehard is, en dat geeft mij tijd om de auto te polijsten.

De mal voor de radiateuromlijsting is bijna klaar, dit is een mal die meerdere malen gebruikt kan worden. Het plan is om in de maand dat de auto aan het 'drogen' is, deze af te maken en het eerste carbon proefexemplaar te maken, kijken of alles overeenkomt. Mocht dat goed geslaagd zijn, dan bied ik binnenkort kant en klare carbondelen hier aan op de site. Kostenplaatje voor een complete radiateurbehuizing (bovenzijde en beide zijkanten) zal dan om en nabij de 140 euro liggen. Niet een verkeerde prijs toch?

Na de radiateuromlijsting ga ik verder met het dashboard/middenconsolepaneel, om deze ook in Carbon te recreëren, iets simpeler qua lijnen zodat er zonder lelijk zaagwerk een normaal DIN-formaat radio in past. Ik hou jullie op de hoogte.
DonHermans
RX4 (>400 posts)

VorigeVolgende

Keer terug naar Wie is Wie