door DonHermans op za mei 10, 2014 9:44 am
Zo, vandaag een drukke dag op het programma, het weer hier is momenteel perfect om nat te schuren (het motregent namelijk). Dus zometeen naar de Rex toe, hem op z'n nieuwe verrijdbare frame plaatsen (vandeweek gemaakt) en naar buiten rollen. Vervolgens de deuren, bodykit en achterzijde met 600 nat schuren, zodat de primerlaag helemaal klaar is voor de kleurlaag. De planning staat nog steeds op Juni om dit te doen, het zijn nu gewoon de laatste loodjes die het zwaarst wegen. Verder zijn er nog een paar kleine deeltjes van het onderstel die ik wil spuiten, dit gaat straks ook gebeuren, dan kunnen deze nadat de auto terug is uit de spuitcabine er ook onder. Verder nog de spullen apart leggen die ik verkoop, en eventueel verder kijken wat er nog meer ligt om te verkopen. Qua ruimte begint het nu namelijk een beetje krap te worden in de werkplaats, 4 auto's, 1 motorfiets, 2 interieurs en 2 werkstations nemen toch erg veel ruimte in, haha. Ik hoop daarna nog heel even verder te kunnen met de kever, er moet namelijk een mal worden gemaakt voor de motorklep aan de achterzijde. Heel leuk zo'n unieke auto, alleen erg arbeidsintensief in verband met de onderdelen die ik moet maken. Helaas is er voor deze auto qua plaatwerk niets wat je zo in de winkel kan kopen. Firma Rutte komt vanmiddag ook nog even langs om de oude XJS carrosserie op te halen, deze heeft z'n onderdeeltjes geleverd voor de XJS-cabrio (nieuwe v12 motor, onderstel, interieurdelen, elektra, verlichting, chroomwerk etc.). Hierna komt er gelukkig weer wat meer ruimte vrij, de XJS-cabrio kan dan weer afgeleverd worden aan de klant, deze komt later dit jaar terug om opnieuw gespoten te worden in Jaguar Sky Blue. Mooie kleur voor een cabrio. Affin, ik dwaal af. Tijd om de jas aan te trekken en naar de werkplaats te gaan. Fijn weekend allemaal!
'80 RX-7 SA22C á la Monte Carlo (work in progress)
'00 Subaru Impreza 1.6 Rat-car
'74 VW Bug 1.6 2-seater roadster (work in progress)