Pagina 3 van de 37

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: vr maart 26, 2010 22:36 pm
door Damic
Klaas schreef:Wil niet lullig doen, maar het is niet de bedoeling dat je de uitlaat van voor tot achter inpakt met dat spul?
De gebruikelijke toepassing is op het uitlaatspruitstuk en een stuk voorpijp.
Tja en wat doe je als de collector vanachter ligt?

Nog eens tijd voor een updateje:
De remmen waren op zodus rond gehoord voor remblokken en schoenen. Na heel wat zoek werk dan toch hier in de benelux remblokken en schonen gevonden. Bellen ze mij op van dat er een stock verschil is en dat de schoen niet meer leverbaar zijn :( ok wat verder zoeken achter de schoen vermits de blokken onderweg zijn. Gehoord bij Mazda NO STOCK, ok. Via een andere forum ook raad gevraagd om die eventueel te laten herbekleden en iemand ei van zal eens horen wat mijn leverancier nog kan krijgen.

ok zo gezegd zo gedaan waren redelijk goedkoop zodus bestelen maar he, na een halve week status: "ze zijn opkomst van Nederland naar België" ik "als ze er morgen niet zijn dan moet ik ze niet meer hebben". Dinsdag nog niet aangekomen dan maar eens rond bellen naar firma's dat remschoenen en blokken herbekleden. Uitgekomen bij Remraad zei doen dat nog zelf :D ik woensdag er heen en ze zeiden donderdag middag zijn die normaal klaar (24u service sjik). Donderdag namiddag gaan ik er heen en ze zijn klaar en die magazijnier zegt doodleuk wij hebben die nog liggen in onze oude stock maar die staan niet in de pc, de 626 van 1980 heeft dezelfde remschoenen :o tja heb 50€ betaald en heb er nog spijtig genoeg 1mm remvoering moeten afvijlen ze waren te dik (5mm in de plaats van 4mm).

In ieder geval ze staan er nu op de remschoenen en ze pakken goed op het eerste gevoel te voelen. Ook de onderkant (chassis balken) eens aangepakt op de punten waar ik haar eens verkeerd heb opgekrikt. De oude bitumen eraf, al het ijzer bloot, roest omzetter erop, dan 4 in 1 primer erop dan bitumen er terug op. Ook nog het schild dat vooraan zit eraf gedaan om eens deftige opnieuw te schuren en op te spuiten, eens een batterij gehad die was losgekomen en al dat zuur op die plaat en stukken chassis (morgen ook eens naar zien als ik nog tijd heb).

Dat was het voor vandaag morgen de voorste remmen doen en ook het schild onderaan proper maken (schuren enzo) en terug spuiten :D

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 16:10 pm
door Dennis
Damic, bedankt dat je de foto's hebt geplaatst!
Ik wilde net vragen welke gedeelte van het inlaatspruitstuk ik moest afblinden bij gebruik van een RB-systeem.
Ik ga hetzelfde systeem ook gebruiken en was bezig om afdekplaatjes te maken.
Moet er verder nog wat aangepast worden of is het gewoon "bolt-on"?
Btw, heb je de hittetape nat gewikkeld? Op die manier krijg je het er namelijk veel strakker omheen.
Ik ga zelf RVS-draad gebruiken ipv klembanden, die rotten namelijk zo weg bij de uitlaat...

Grtz Dennis.

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 16:15 pm
door Damic
heu nee niet nat gewikkeld, tje rvs draad heb ik niet tot mijn beschikking en weg rotten dan is dat zo he :D

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 16:59 pm
door kielliger
Is dat nou wel echt nodig, dat intapen? Ik heb mijn RB er al 16 jaar onder zitten zonder tape. Nooit last gehad dat mijn bodemplaat wegsmold. Zelfs mijn pitman-arm niet..! :roll:

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 18:50 pm
door Dennis
Die tape is eigenlijk ook niet nodig.
Bij een gewoon 4-1 of 4-2-1 zuigermotoruitlaatspruitstuk wordt dit gedaan om geen warmteverlies (en dus drukverlaging en dus snelheidsverlies) te krijgen in het spruitstuk.
Het leegzuigen van de naastgelegen buizen wordt hiermee geoptimaliseerd (alhoewel ik betwijfel of je dat daadwerkelijk merkt op de rollenbank...).
Maar goed, het staat leuk, dat wel.
Ga het zelf, denk ik, ook doen.

Grtz Dennis.

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 18:56 pm
door kielliger
Volgens mij ga er ook niets van zien. Want je moet wel het hitteschild terugplaatsen wat je van je naverbrander af moet halen. Deze kan je dan zo weer om de header heen schroeven. Dit voorkomt in ieder geval het wegsmelten van je pitman-arm en het staat origineler dan de tape..! Beide kan natuurlijk ook, maar dan zie je de tape amper. 8)

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: do aug 19, 2010 23:44 pm
door Damic
Tja Marcel 1 probleem dat hitteschild is kapot en heb geen goesting om een ander te hangen, is zo goed :D

Zoals ik op een ander topic al gereageerd hebt gaan ik de wagen dus alles behalve standaard nog houden, die TWR heeft het gedaan.

* Als ze word herspoten gaat een een Two toner worden met zwart als hoofdkleur :D en een niet Mazda 2de kleur.
* Moteur + boite word aangepakt (ik wil een langere 5de of een 6de bij) en more power :D
* Achteras van ne fb met schijf remmen, trommels zijn levensgevaarlijk = andere diff
* Boit + diff op de 1 of andere manier aan elkaar hangen met een P-P Frame > And that a power-plant frame would again provide a solid connection between the engine and rear-mounted differential to sharpen throttle response. Tekst komt van wikipedia van de MX-5.
* al de rubbers van de deuren en dergelijke vervangen, ook die van de motor ophanging en dergelijk
* Andere schokdempers
* Nog iets vergeten???

Dit gebeurd als ik eens veel geld heb, want alles moet in 1 jaar tijd gebeuren.

:mrgreen: :grouphug:

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: za okt 23, 2010 20:20 pm
door Damic
Nu dat ik dacht dat ik de tik had gevonden in de waterpomp is met het demonteren van de waterpomp blijkbaar ook de oliekoeler rubber/steun langs de rechterkant doorgescheurd (dit was al maar nu pas gezien). De pomp is nog 'gaaf' maar toch niks afgebroken ofzo de zoektoch gaat momenteel verder.

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: za okt 23, 2010 20:51 pm
door Furb
die rubber steunen gaan heel vaak verrot

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: za okt 23, 2010 21:06 pm
door Damic
Kun je die vervangen door gewone alu/metalen plaatjes of is dat niet aangeraden?

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: za okt 23, 2010 21:10 pm
door Furb
jawor, de slangen zijn flexibel dus ik vin t persoonlijk al vreemd dat de oliekoeler met rubbers vast zit.
hadden ze makkelijk een vaste bevestiging voor kunnen maken

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: za okt 23, 2010 21:20 pm
door Damic
Eens iets make op het werk :D

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: ma okt 25, 2010 18:47 pm
door Damic
Voila gisteren wat getekend en vandaag wat uitgevoerd, blijkbaar is het links en rechts verschillend zodus moet ik morgen wat herzien.
Dit zou het moeten zijn. het is wel zo dat de oliekoeler er dan inhangt zowel links als rechts terwijl het standaard alleen links is en 5mm naar boven geschoven ook nog eens.
Afbeelding

Update: 27-10 tekening aangepast met de redelijk juiste waarde

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: zo dec 05, 2010 17:38 pm
door Damic
Tis tijd voor ne update :D

Nieuwe goodies:
Afbeelding
* waterpomp pakking, zowel pomphuis als motor<>pomp
* thermostaat pakking
* pakking + o-ringen inlaat
* RB water slangen radiator
* Mazda water slangen binnen radiator
* Nieuw extra bobijn set
Met dank aan atkins, volgende keer bestellen we in nederland is goeikoper

Gisteren een goei 600km (zot zijn doe niet zeer) gedaan voor wat goodies :D
* elektrische fan
Afbeelding
* mechanische waterpomp
Afbeelding Afbeelding
* gepoort inlaat spruitstuk
Afbeelding Afbeelding
merci Marcel en Musclefella

Vrijdag bij toprx geweest om een carbu te gaan halen :D (stoffig maarja)
Afbeelding

En dan vandaag wat verder gedemonteerd en opgeschuurd met machien.
Afbeelding Afbeelding
Niet goed maar kan geen kwaad naar buiten, koelwater:
Afbeelding

Een kleine plooi in de bevestiging van de voorbumper, daarmee dat ie scheef staat:
Afbeelding Afbeelding

Schuur werken:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Inlaat spruitstuk los, blijkbaar een klein lekje gehad :(:
Afbeelding

Starter ook er onderuit gehaald om te reviseren, open gehad en terug dicht gedaan, gaan zien voor ne gereviseerde:
Afbeelding

Re: Damic en zijn Annabelle

Nieuw berichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 17:27 pm
door Damic
Bij nader inspectie heb ik de verkeerde inlaat pakking maar dat kan volgens mij geen kwaad (er zit wat teveel aan, maar was wel goedkoper)
Vandaag op het werk mij waterpomp poelie gezandstraald en deze word komende dagen herspoten :D
Morgen proberen de steun wat rechter te zetten en het zwakke punt bij te laten lassen.


Kan iemand me soms zeggen waar je zo van die water plugs vindt voor in de blok?