Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Voor de SA22C's en FB's

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Marco op do mei 27, 2010 18:11 pm

Dennis, wij moeten echt eens praten.

Ik wil heel graag weten hoe jij al je spullen zo mooi schoon krijgt. Geduld is waarschijnlijk een belangrijk ingredient maar als ik kijk wat jij op een dag voorelkaar krijgt ben je toch wel efficient.... Daar doe ik weken over.

Hoe doe je de rubberslangen en waarmee heb je die leads zo mooi gekregen?

Ik ben nog een Mazda 1000 aan het restaureren en deze resultaten wil ik daar ook graag bij halen.
Marco
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Faxie op do mei 27, 2010 18:49 pm

Je kunt goud geld verdienen met een poetsbedrijfje denk ik :D
Faxie
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor cjvanderhiele op do mei 27, 2010 19:32 pm

Oh wat komt me dit bekend voor :wink:
Ben ook nog lekker bezig hoor! Vanavond de luchtpomp opgekalefaterd. Is nu ook weer netjes.

Trouwens, ik heb een van de eerste met kunststof bumpers, maar een SA chassisnummer en als type SA22C op het typeplaatje. Nergens is te herleiden dat het een FB zou zijn. Maar hij heeft wel kunststof bumpers en brede achterlichten. :roll:
cjvanderhiele
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Appie op do mei 27, 2010 21:40 pm

:shock:
Jij bent een waar poetswonder. :mrgreen:

Leuk om te volgen.
Appie
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Dennis op do mei 27, 2010 23:48 pm

Marco schreef:Dennis, wij moeten echt eens praten.

Ik wil heel graag weten hoe jij al je spullen zo mooi schoon krijgt. Geduld is waarschijnlijk een belangrijk ingredient maar als ik kijk wat jij op een dag voorelkaar krijgt ben je toch wel efficient.... Daar doe ik weken over.

Hoe doe je de rubberslangen en waarmee heb je die leads zo mooi gekregen?

Ik ben nog een Mazda 1000 aan het restaureren en deze resultaten wil ik daar ook graag bij halen.

Je moet goed begrijpen dat ik al twee weken non-stop bezig ben hè? :wink:
Ik ben later pas lid geworden van het forum maar had al wel foto's gemaakt omdat ik die hier wou laten zien!
Morgen volgt de laatste batch en dan zijn we weer live!

Ik begin 's morgens om 10:00h tot 17:00h dan hondjes uitlaten en 's avonds om 20:00h ga ik meestal door tot een uur of 23:00h, da's dus zo'n beetje 10 uur per dag.
Twee weken bevat 14 dagen dus tot nu toe ben ik ongeveer 140 uur bezig.
Idd, je moet geduld hebben en véééééél tijd, heb nu ook vakantie, dat schiet beter op.
Ik heb er ook enorm veel lol in! :D

Rubber slangen was ik eerst in benzine*, ik was eigenlijk alles eerst in benzine, werkt ook uitstekend als ontvetter voor het spuitwerk.
Hetzelfde geldt voor de leads, zij het met wat meer poetsen, wat heet, ik ben er een hele dag mee druk geweest!
Als alles schoon is wrijf ik ze in met vaseline, zo worden ze mooi diep van kleur en blijven ze ook mooi.

De bedoeling van dit soort topics is natuurlijk ook ter lering en vermaak.
Ik mag zelf ook altijd graag werk van anderen zien, liefst met veel foto's!
Als je vragen hebt: shoot!

Grtz Dennis.

*=de 14 jaar oude benzine uit de tank, nog zo'n 20 liter waarvan inmiddels al 8 liter (!) verdampt is tijdens het schoonmaken :D
Dennis
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Mireck op vr mei 28, 2010 7:46 am

Ik zou niet bezuinigen op zoiets als een thermostaat.......... altijd vervangen.

Ook omdat ie al bij 82 graden open moet gaan en bij 90 vol open moet staan...................... :roll:

Verder ziet het er goed uit!
Mireck
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Dennis op vr mei 28, 2010 9:10 am

Zeker goed idee, gaan we doen! :wink:

Grtz Dennis.
Dennis
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Dennis op vr mei 28, 2010 16:41 pm

Er zijn weer vorderingen:

Afbeelding

Afbeelding

De benzinepomp ontdaan van roest.
Werking moet ik nog even checken (had ik beter eerst kunnen doen ja).

Afbeelding

Ook even de tank ontdaan van de Bitumen en Bitac met de brander*.
Da's een werkje van een uur of 3...
Hij gaat naar de straler en dan mag er niet te veel spul op zitten.
Niet dat dat er niet wordt afgestraald maar om vervorming te voorkomen.
Hopen dat er geen gaten in vallen...
Je ziet dat er zelfs onder de Bitac roest zit.
Het spul is zeer geschikt als geluidsisolatie en steenslag maar roestwering is gewoon slecht.

*=In de tank zat nog wat benzine en heb daar wat olie bij gedaan.
Zo wordt de tank waterafstotend.
Daarna gevuld met zeer heet water en perslucht toegevoerd.
Hiermee verwijder je de benzinedampen (ook veilig voor de straalmeneer straks).
Toen de benzine verdampt was heb ik het water weer afgelaten en kon gaan branden.
Het restje water kan gewoon door verhitting verwijderd worden (je krijgt de tank namelijk nooit helemaal leeg via de openingen).

Goed, dan de laatste plaatjes die ik nog had liggen voor jullie:

Afbeelding

De afdekplaat bij de radiator opnieuw in de lak.

Afbeelding

Bypassklep voor de oliekoeler gecontroleerd: werkt goed.
Of is het verstandig om deze ook te vervangen?

Afbeelding

Koeler in de zwarte verf, typeplaatje er weer opgeplakt.
Dat maakt het weer af.
De linker rubberophanging was behoorlijk losgescheurd, die heb ik met Secondenlijm weer op het (zeer goed schoongemaakte) plaatje gelijmd.
Rubber kun je uitstekend lijmen cyanoacrylaat.

Afbeelding

Verdeler is ook weer in nette staat.

Afbeelding

Koelwaterpomp had wat last van roestvorming aan de in en uitlaatopening.
Om geen lekkage te krijgen heb ik de zaak geplamuurd met Milliput, een twee-componenten epoxyplamuur die keihard wordt en geen vocht opneemt.

Afbeelding

Zo, de zaak is weer glad en klaar om ingebouwd te worden.
Moet nog wel pakkingen hebben maar die haal ik wel bij Mireck.

Afbeelding

Relaiskastjes van een nieuw jasje voorzien (als je het doet moet je het ook goed doen hè? :wink: )

Afbeelding

En tenslotte de leidingen voor verwarming en rembekrachtiging.
Morgen weer verder met de tank en benzinepomp.
Laterrrrr!

Grtz Dennis.
Laatst bijgewerkt door Dennis op do jun 17, 2010 23:28 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Dennis
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor erik ophof op vr mei 28, 2010 16:44 pm

ik ben wel blij dat er meer mensen zijn die met bewondering naar jouw werk kijken voel ik mij weer een stuk beter :D
maar door jou heb ik toch wel veer wat inspiratie gekregen om toch nog wat dingen over te doen
1984 FB Two Tone brown as spare
1985 FB white. Racing Beat Suspension Package,Tokico illumina shocks, urethane bushings, Racing Beat long primary exhaust
Afbeelding
erik ophof
RX5 (>500 posts)
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: za feb 26, 2005 16:12 pm
Woonplaats: Dalen
Type RX-7: FB

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor kielliger op vr mei 28, 2010 16:51 pm

Bij sommige mensen zeggen ze wel eens, dat wat je aanraakt verandert in goud..! Bij jou klopt dat allemaal wel. :mrgreen:
Ziet er allemaal spik en span uit. Ben benieuwd straks naar het eindresultaat als alles weer is ingebouwd.!

Ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? 8) (stomme vraag eigenlijkk...!)
1968 Mazda 1500 Groen
1969 Mazda 1500 Wit
1977 RX-5 CD Rood
1979 RX-7 SA Rood
1984 626 2.0 Coupe Wit
1986 929 2.0i Coupe Blauw
1989 626 2.0 Hatchback Beige
1989 RX-7 FC3S TII Cabrio Wit
1996 323 2.0i V6 GT
2001 Xedos 9 2.5 V6 Beige
kielliger
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4503
Geregistreerd op: vr feb 28, 2003 23:55 pm
Woonplaats: Amersfoort
Type RX-7: SA

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Damic op vr mei 28, 2010 19:43 pm

Jawadde man, wat vraag je om de mijne te doen? :) zal de onderdelen een beetje veel reinigen en dan allemaal in 1 keer naar jou brengen :D (zal wel voor binnen een jaar of 5 a 10 zijn)
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)
 
Berichten: 4462
Geregistreerd op: ma aug 06, 2007 18:39 pm
Woonplaats: Mechelen (BE)
Type RX-7: SA

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Appie op vr mei 28, 2010 21:05 pm

Dennis, dit maakt mij nieuwschierig...........
wat doe jij in het dagelijks leven?
Appie
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Dennis op vr mei 28, 2010 22:18 pm

kielliger schreef:Ga je de motorruimte ook opnieuw spuiten? 8) (stomme vraag eigenlijkk...!)

Nu het zich laat aanzien is de motorruimte alleen vies, komt ook van het tectyleren.
Eventuele roestplekjes ga ik wel behandelen met Stoproest en daarna bijlakken met de kleur.
Dank je voor het mooie compliment btw! :D

Damic schreef:Jawadde man, wat vraag je om de mijne te doen? :) zal de onderdelen een beetje veel reinigen en dan allemaal in 1 keer naar jou brengen :D (zal wel voor binnen een jaar of 5 a 10 zijn)

Grapjas. :mrgreen:

Appie schreef:Dennis, dit maakt mij nieuwschierig...........
wat doe jij in het dagelijks leven?

Als ik dat vertel ben ik natuurlijk geen geheim agent meer hè? duh. :wink:

Grtz Dennis.
Dennis
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor cjvanderhiele op za mei 29, 2010 9:25 am

Mooi werk hoor! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :wink:
Leuk om te doen ook hè. Alleen ben ik niet hele dagen bezig. Elke avond een uutje of anderhalf en 's zaterdags wat langer.

Gave verzameling R/C wagens heb je daar! Heb je daar ook een RX van?
cjvanderhiele
 

Re: Rexje krijgt harttransplantatie en schoonheidskuurtje

Nieuw berichtdoor Dennis op za mei 29, 2010 17:43 pm

cjvanderhiele schreef:Gave verzameling R/C wagens heb je daar! Heb je daar ook een RX van?

Dank je, en nee maar er is wel een Savanne op 1/10 uit de jaren 80 met een Lexaan kap.
Vrij zeldzaam .

Goed, vandaag weer een beetje verder geknoeid met de tank:

Afbeelding

Erg verroest en kreeg er maar een schroefje heel uit...
Uitboren dus.

Afbeelding

Zo, die is er af!
Nog twee schroefjes er uit kunnen draaien, dat zijn er al drie!
De andere drie braken af... :oops:
Nu wilde ik de rest van de schroefjes uitboren en daar weer draad in tappen dus even een proefplaatje geprobeerd met 3,5mm boortje.
Daar weer draad in willen tappen maar m'n tapje brak (was kennelijk al verzwakt van een vorig klusje).
Nou, het gat was in ieder geval goed dus maar verder gegaan met de tank.
Je raad het al: daar brak m'n boortje 3,5...
Je hebt van die dagen hè?
Nou, maandag maar nieuwe halen.

Verder gegaan met reinigen van de schutborden en benzinepompplaat:

Afbeelding

Je ziet het: gegalvaniseerd staal met Bitumen gaat op den duur ook roesten.
Inmiddels zijn de bovenste drie platen geschuurd en staan ze in de Hamerite, vanavond zet ik er een tweede laag op.
De onderste wordt gewoon Aluminium gespoten.
Dat was het weer voor vandaag!

Grtz Dennis.
Dennis
 

VorigeVolgende

Keer terug naar 1ste Generatie Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron