zitpositie stoelen en stuurwiel

Downpipes, luchtfilters en de aanverwante zaken

zitpositie stoelen en stuurwiel

Nieuw berichtdoor shiny op wo aug 07, 2013 8:34 am

Ik heb een klein vraagje met nadruk op klein voor de Fd3s rijders onder ons.

Hebben jullie een ander stuur geplaatst of andere stoelen om goed te kunnen zitten?
ik kan op zich redelijk zitten maar kom met de benen in de knoei die raken mijn stuur aan namelijk.

nu heb ik een paar optie's bekeken:

Deep dish stuur 35cm (stuur verder van de benen af maar dichter bij je lichaam
sportstuur stuur 30cm
sportstoelen om lager te zitten en verder naar achter, vrees alleen dat ik dan weer een deep dish nodig ben om het stuur dichter bij me te krijgen.

heb zelf lange benen dus kom prima bij de pedalen.
shiny

Type RX-7: FD

Re: zitpositie stoelen en stuurwiel

Nieuw berichtdoor Damic op wo aug 07, 2013 11:34 am

Had bij mijn SA hetzelfde voor, kwam met de benen tegen het stuur, heb een sport stuur gestoken (30cm) en het is opgelost :)
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor Rogier op wo aug 07, 2013 15:57 pm

Ik heb op mijn FB ook een stuur die iets dichterbij en een maatje kleiner is, scheelt echt een boel. FC zelfde verhaal. Dit alles om ruimte te maken voor de lange beentjes. :mrgreen:
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor Bounzze op ma aug 12, 2013 8:35 am

Ik ben zelf 1,93, en heb met een sportstuur nergens last meer van.
Het zal nooit super ruim zitten, maar ik kom niet direct met mn benen in de knoop.
Bounzze
R100 (>100 posts)

Nieuw berichtdoor Beschier op ma aug 12, 2013 22:29 pm

Ik heb niet de smalste boven benen en kon mijn handen niet tussen het stuur en men benen kwijt. Dus 1 van mijn eerste upgrades was het originele airbag stuur eruit gooien en een sportstuur met vlakke onderkant monteren. Nu ruimte zat.
En ik wou toch een snappoff erop dus heb ik gekozen voor een plattere stuurnaaf met daarop een platte snapoff. Anders kmt je stuur wel erg dicht naar je toe. (Of je moet dat fijn vinden natuurlijk)
En heb je een japanse fd of een origineel engelse fd? Want het schijnt dat de stoel railzen van een engelse iets verder naar achteren kunnen dan de japanse. Nu is er een mod voor te vinden op internet om je railzen aan te passen. Of engelse aanschaffen. Ik wil de mijne ook nog een keer aanpassen. En zeker aan de passagierskant.
Beschier
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor cjvanderhiele op di aug 13, 2013 7:02 am

Ik moet zeggen dat de zitpositie me er lang van heeft weerhouden om een FD te kopen. Ik ben 1.96 en zit in mijn FB en FC beduidend ruimer.
Bij mij is er niets aangepast, stuur en stoel (rails) zijn origineel. Op een gegeven moment krijg je een beetje handigheid bij het instappen. Als ik eenmaal zit en de deur is dicht is het alsof ik hem heb aangetrokken :mrgreen:
Daar komt nog bij dat bij mij de Blitz turbo timer aan de bestuurderskant tegen het middenconsole bevestigd zit waar ik dus de hele tijd met mijn linker been tegenaan zit. Maar daar komt binnenkort verandering in.
FB 1983 Sunbeam Silver
FC 1991 Blaze Red T2 Cabrio
FD 1992 Innocent Blue
100G 1969 Fiat 850 Wit
cjvanderhiele
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Keer terug naar Modificaties