13b-re op carburateur

Downpipes, luchtfilters en de aanverwante zaken

13b-re op carburateur

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op vr dec 07, 2012 23:01 pm

Vraag me af hoeveel vermogen zal er afnemen als ik mijn fd blok op carburateur laat draaien ! Is een streetport blok hebt al aan inlaatspruit stuk.

De omslag is enkel om de wagen met een redelijke vermogen door de keuring te krijgen standaard pk van de corolla is alleen 65pk :oops:

Hoewel remmen enz aangepast zijn vrees ik dat me het niet gaat lukken om het rwd legaal te houden !

Ik had een andere optie gedacht om een FB te hallen en de FB blok erin te sleutelen, en die FB blok 12a in de corolla te hangen.Zelf die 12a heeft een vermogen toename van 200%. En de laste ben ik bang dat m'n liefde voor de corolla zal verkouden en meer aandacht gaat geven naar de fd ?

Heeft iemand hier ervaring met swaps boven de 400% vermogen toename :roll:
Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Re: 13b-re op carburateur

Nieuw berichtdoor Damic op vr dec 07, 2012 23:36 pm

12A heeft maar 115pk max op papier :D
SA22C Driver Snelle Annabelle is haar naam
Damic's 12A OMP MOD topic/handleiding. My Yotobe
Furb: Wil je een Veyron-killer of eentje die m totaal vernedert/opvreet/ uitspuugt/met een rietje weer opzuigt
Someday I going to build me a FB mdew's FD killing machine
Damic
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: SA

Nieuw berichtdoor Furb op za dec 08, 2012 14:45 pm

Er wordt geen vermogen gemeten, er wordt niet eens mee gereden..
Hun moeten uitgaan van wat jij ze verteld.
Enige punt is wel, dat er gezeik kan komen als je m als N/A laat keuren en er laten een turbo op zet.

Hou je er wel rekening mee dat je met papieren moet kunnen aantonen waar je de motor vandaan hebt.. is nieuwe regel om gebruik van motoren uit gestolen auto's tegen te gaan. Geen papieren is geen goedkeuring!

bij een auto van voor 1997 kijken ze met motorswap alleen naar permanente eisen, dus de apk regels.
Alles moet goed bevestigd zijn en de remmen moeten het aankunnen.
Ze zullen uitstoot meten (moet onder 3,5% blijven als t gaat om een oldtimer) en een remmentest doen.
Vermogen is in principe alles boven 40% toename herkeur bij lelystad, maar meestal doen ze dat alleen als ze t niet vertrouwen. Zorg dat alles er op en top uit ziet, dan kom je met een vermogen van zogezegd 150pk wel door de keur normaal gesproken.

Voor mijn 929 heb ik t nagevraagd, en gezegd dat er iets van 175pk in zou komen ipv 90. Geen enkel probleem, vermogen hoefde hij eigenlijk alleen te weten voor wat er op de papieren kwam te staan.

Dat er meer als dat in zit, hoeven ze toch niet te weten ;)
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op di dec 11, 2012 11:22 am

Duidelijk het was een omslag dacht ik zou makkelijk kunnen met een degelijke vermogen.

Ik hebt rwd destijds ook gesproken, maar toen had ik een 4 cyl nissan blok erin hangen en toe was het zo dat alles met een toenamen van 40% na lelystad moesten. Weg ligging test en een hoop testen bij me kaar iets van boven de 1000€ qua kosten. Dat was toen nu weet ik dat hun de regels hebben gewijzigd.

De blok is van een engelse fd dus papieren wordt ook nogeens een probleem om die te krijgen of er achter te komen, misschien heeft koper de engelse papieren nog geen idea.

Deze corolla's de Te71 zelfde chassis als die van mij is ook geleverd met een 2tb 1,6 en ook de US uitvoering 3t 1.8 motor iets boven de 100 pk en de gt 125 geloof ik.

Uitstoot kan ik met de MT ecu makkelijk de injector dc inregelen.

Remmen zullen voldoen aan de pk denk ik .

:lol: :lol:
Daar kom ik aan met de wagen aantonen dat het een fd3s motor i ligt, vraag hij voor de pk zeg ik 180pk blijkt dat de man z'n zoon ook een fd3s hebt LOL ,single turbo, standalone, mijn gezicht lol dat geloof i toch niet
Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor erik ophof op do dec 13, 2012 20:20 pm

Ik heb in het verleden eens onder een ducati 750ss een 900ss blok ondergehangen en toen was een papiertje van de verkoper van het blok voldoende
1984 FB Two Tone brown as spare
1985 FB white. Racing Beat Suspension Package,Tokico illumina shocks, urethane bushings, Racing Beat long primary exhaust
Afbeelding
erik ophof
RX5 (>500 posts)

Type RX-7: FB

Nieuw berichtdoor Furb op do dec 13, 2012 20:57 pm

Nieuwe regels.. zijn dit jaar ingevoerd ;)

er zijn nogal wat motoren afkomstig van gestolen auto's, op deze manier gaan ze dit grotendeels tegen. Hoe streng ze hier precies in zijn weet ik niet, dat moet je bij de rdw navragen..
RE-Furb.nl Rotary and Engineering

Rotary powered 929 build in progress...
400hp RX-7 FC rest in pieces...
Furb
RX7 (>700 posts)

Keer terug naar Modificaties