stand-alone engine management....iemand hier?

Downpipes, luchtfilters en de aanverwante zaken

Nieuw berichtdoor TurboII Joop op vr mei 20, 2005 21:00 pm

ga voor standalone..
-a'pexi powerfc
-haltech
-microtech

veel meer informatie kan je ook vinden op http://www.rx7club.com
en nee.. ik heb het niet.. wil het wel ooit hebben :d
TurboII Joop

Nieuw berichtdoor barth op za mei 21, 2005 21:06 pm

megasquirt hier.

Afbeelding

Voor mij is het juist de gein (of nachtmerrie) van een standalonecomputer om alles zelf in de hand te hebben.
Erg leerzaam en leuk. Vooral als er een wideband lambdasensor op zit. (ik heb de lc-1 van innovate)
Maar als dat door een bedrijf of zo gedaan wordt, is het dan niet makkelijker om te chip-tunen?
barth

Nieuw berichtdoor Blitz op ma mei 23, 2005 11:12 am

Als Mireck ff z'n best doet ( ;););) ) zit er bij mij ook een A'PEXi PowerFC in. Gecombineerd met de FCcommander kan je werkelijk alles van je motor instellen. Dat ding heeft een zelf-leer functie maar het is aan te raden 'm af te laten stellen, door een goed bedrijf (veel winst in vermogen en verbruik mogelijk nl.) http://www.reworx.com en vele anderen in engeland doen het. In NL is het een beetje schaars.
Blitz

Nieuw berichtdoor Blitz op ma mei 23, 2005 11:14 am

Je kan er zelf ook mee aan de slag gaan maar zonder A/F meter en een dyno kom je niet echt ver. En je hebt het risico van een opgeblazen motor natuurlijk. Bij een bedrijf heb je alle garantie.
Blitz

Nieuw berichtdoor Andreas op ma mei 23, 2005 11:25 am

Blitz schreef:Je kan er zelf ook mee aan de slag gaan maar zonder A/F meter en een dyno kom je niet echt ver. En je hebt het risico van een opgeblazen motor natuurlijk. Bij een bedrijf heb je alle garantie.

je hebt alleen garantie bij een bedrijf als het bedrijf alles geleverd en gebouwd heeft. als jij met je FD bij een tuner komt met "bouw deze er maar in" en de zaak zegt" *plof* heb je geen garantie.
Andreas

Nieuw berichtdoor Blitz op ma mei 23, 2005 17:23 pm

Dat valt wel mee hoor. Maar dat ligt natuurlijk in de staat van de tuning. Als je zoals bij mij alleen luchtfilters heb en een catback uitlaat, kan er niet zoveel fout gaan. En toch kan je daar behoorlijke winst mee boeken in een tuningsessie van je ECU. Maar als je veel verder wil (single turbo, grote intercooler etc.) dan zou ik dat sowieso bij een bedrijf laten inbouwen. Daar is het te gecompliceerd voor (voor mij dan). Als je zelf goed weet waar je mee bezig bent, dan moet tweaken van je ECu ook wel lukken.
Blitz

Nieuw berichtdoor rotary emotions op zo nov 05, 2006 16:55 pm

Ik heb een Wolf 3D in mijn eerste generatie met TII motor. Op zich valt het wel mee hem "veilig" te laten draaien, maar echt tunen moet toch op de bank. Bovendien is het wel degelijk zo dat een goed bedrijf geen garantie kan geven op werk dat ze niet zelf hebben uitgevoerd. Nogal wiedes lijkt me, ik zou ook geen verantwoordelijkheid willen opnemen voor iemands ander werk. Aan de andere kant zal een goed bedrijf misschien geen echte garantie geven, maar wel goed werk afleveren.
Sommigen kunnen een auto ook "on te road" tunen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Het systeem dat je kiest moet je vooral laten afhangen van het aanwezig zijn van een tuner. Iemand met ervaring kan een standalone redelijk snel onder controle krijgen, terwijl je anders vele uren tuningwerk moet betalen. Een Belgisch tuner met veel kennis van zaken zei me dat hij voor straatauto's een piggyback beter vindt. Omdat je vanaf een juiste map begint kan hij in een paar uur de auto perfect hebben, voor een standalone heeft ie minstens een ganse dag nodig. Voor race-auto's ligt dat anders omdat ze daar "gewoon" voor elke race de computer gaan aanpassen aan de omstandigheden. Terwijl je straatauto natuurlijk wel moet starten bij +30°C en net zo goed bij -10°C.
Omdat ik alle emissie controle's eraf heb gegooid en de BAC en ACV er niet meer opzitten (de koelwater-passages in de TB zijn geblokt ed) is koudstarten nog wat moeilijk, eens warm draait ie erg mooi.
Als je voor een echte standalone kiest zorg er dan voor dat je een systeem hebt met erg goede basismaps voor jow auto (Wolf is in deze echt goed, voor Haltech en Microtech geraak je via internet zeker ook aan goede beginsettings). Megasquirt is echt alleen aan te bevelen als je plezier beleeft aan het bouwen en afstellen van zo'n systeem. Het is echt een fantastisch systeem voor de doe-het-zelver, maar niet iedereens "cup of tea".
rotary emotions

Nieuw berichtdoor jeroentje.nl op zo nov 05, 2006 20:08 pm

Power FC stand alone. (RX7 FD)

Apexi fuel computer (skyline)

MAP-ECU Fuel computer (MX-3 V6 turbo)
jeroentje.nl
RX2 (>200 posts)

Type RX-7: FD

Nieuw berichtdoor johanccc op zo aug 12, 2007 0:27 am

haltech op een 12 a en 13 b motor
beide zonder turbo

de 13 b heeft 225 pk de 12 a heb ik nog niet laten meten
johanccc

Nieuw berichtdoor rotary emotions op zo aug 12, 2007 11:42 am

johanccc schreef:haltech op een 12 a en 13 b motor
beide zonder turbo

de 13 b heeft 225 pk de 12 a heb ik nog niet laten meten

225 pk op een 13B zonder turbo? Mooi resultaat, wat zijn de mods?
rotary emotions

Nieuw berichtdoor johanccc op zo aug 12, 2007 13:57 pm

het is een 13 b motor samengesteld van huizen van een turbo en zij huizen van een non turbo street ported.
Olie druk is verhoogd.
Inlaat bewerkt spruitstuk downdraft ida met een Injection Perfection 50mm kleppenhuis uit Australie.
Er zitten 4 550cc injectoren in .
Malpassi fast rise druk regelaar.
Bosch injectie pomp en een Holly toevoerpomp.
Dubbele oliekoeler grotere waterkoeler elektriese ventilator.
Haltech e6k regelt feul and ignition .
Gebruik bobine ontstekers en Crank Trigger van een 13b turbo

Ben vast nog wat vergeten maar dit zijn de voornaamste dingen

http://members.home.nl/johanccc/ hier heb ik ook nog wat foto,s op staan
johanccc

Re: stand-alone engine management....iemand hier?

Nieuw berichtdoor BOBLOOK op ma sep 26, 2011 22:27 pm

Afbeelding
BOBLOOK
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Musclefella op vr okt 07, 2011 19:20 pm

Apexi pfc all the way for FD
Wanna Find me!!?? You gotta be smart
Wanna Catch me!!?? You gotta be quick
Wanne Be me!!?? You gotta be kidding
Don't believe It.....Come see It....
Unable To see It....Don't judge It....
Judge It....when you've seen It....
Musclefella
RX7 (>700 posts)

Nieuw berichtdoor Rogier op vr okt 07, 2011 21:09 pm

Musclefella schreef:Apexi pfc all the way for FD

AP engineering apexi pfc voor mijn FC, voor als ik straks hybride ga :wink:
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Rogier
RX7 (>700 posts)

Type RX-7: FC Cabrio

Nieuw berichtdoor jeroentje.nl op vr okt 21, 2011 9:11 am

Ik rijd zelf ook met Apexi ... maar dat is inmiddels een achterhaalde ECU.

Ook heb ik een aantal auto's op LINK ECU rijden.
De verkopen plug and play versies voor de RX-7
Afbeelding

Ook hebben ze nu net een nieuwe ECU uit.

Link ECU G4 RX
Deze winter gaan we die in 2 auto's testen

Afbeelding
Discription:
The G4 RX delivers performance that rivals any engine management system on the market. This RX
ECU is more than capable of running sequential injection and ignition. The RX offers all of the advanced
G4 tuning features at an extremely competitive price.
• Two rotors, fully sequentially staged injection and sequential ignition
• four peak and hold individually configurable
injection drives
• four ignition outputs
• Staged injection
• 4 bar MAP sensor on board (up to 7 bar externally)
• 19 additional input/outputs (others have 12 or less)
• E-throttle capability with additional hardware
• Individual rotor fuel & ignition trims
• Rotary specific, super smooth RPM limits
• Oil metering pump control (no more pre-mix)
• Dual fuel/ignition tables
• Conditional limiting e.g. oil pressure
• Up to 6D fuel and ignition mapping
• Sequential fuel and ignition delivery
• Digital triggering, all OEM patterns
• OEM idle hardware supported
• 6D boost control with three switchable tables
• Selectable boost per gear
• Motorsport features - launch control, flat shifting
• Continuous barometric correction (on board)
• CAN port
• QuickTune - automated fuel tuning
• Stats recording into on-board memory
• Knock with “windowing” using additional G4 KnockBlock
• Sync and crank sensors can be a combination of Hall effect, variable reluctance or optical
• 4Mb internal logging memory
• “Firmware” updates via linkecu.com
• USB tuning cable included
• USB to Link CAN cable
• Mounting bracket included
• Waterproof connectors (submersible option)

NEW
On Board Data Logging
The latest G4 firmware version enables the ECUs on board data logging functionality. On board data logging is an essential feature for tuning and motorsport diagnostics. On board data logging allows ECU information to be recorded directly to memory inside the ECU. Recorded information can be retrieved for analysis at a later stage.

All G4 ECU's are built with 32Mbit flash memory fitted. This is significantly more data logging memory than competitors' ECUs. The ECU can be configured to record a large number of parameters at various rates. High capacity memory allows for recording of approximately 100 parameters at a rate of 50 times per second for nearly 14 minutes. Slower rates allow for over 11 hours recording time.

The ECU can be configured to start recording when an external switch is turned on or based on some internal condition. Log files are independently recorded and can be retrieved without downloading the entire ECU memory.

QuickTune
Using PCLink, QuickTune is an interactive tuning tool that assists in time efficient fuel tuning. A graphical display of Target AFR (desired AFR) and Actual AFR (measured AFR) is provided. A dual pointer gauge allows the tuner to quickly see how close Actual AFR is to the Target AFR. QuickTune can be setup to operate over the entire fuel table or just over a particular area.

QuickTune can be used in Manual or Automatic modes. In Manual mode, QuickTune guides you to cell centering and advises you when is a suitable time to make a fuel table adjustment. With the press of a key a calculated adjustment is made. Often only one or two adjustments are required to tune each cell. In Automatic mode QuickTune does all the adjustments for you. This leaves the tuner free to operate the Dyno or perform other tuning work such as making ignition or cam angle adjustments.

Software
PCLink is a ‘Windows’ application that enables the user to tune and monitor Link Engine Management systems using a laptop or PC. This laptop tuning enables the user to view and alter all functions of the Link system in real time. Help is available on screen, as well as step-by-step introductory tutorials, allowing familiarisation with the PCLink software before tuning of the engine. PCLink enables the user to view and alter all functions of their Link Engine Management System in real time (while the engine is running).

The programme may be controlled using either the keyboard (quick-keys) or mouse. Online help is available via the Windows help system and all the information is contained within PCLink as well as step by step introductory tutorials. There is no need to carry an instruction book as it is all within your laptop once PCLink is installed. The introductory tutorials allow the user to become familiar with the PCLink software before tuning their engine. PCLink and tutorials are available for download from this website.

PCLink Features:
User friendly interface to Link Engine Management Systems simplifies tuning and diagnostics

View the entire fuel or ignition map as a table with crosshairs to accurately pinpoint the engine parameters*

Advanced time saving table editing features such as interpolate, percentage adjust, fill and import/export
Serial or USB Connection to Link Engine Management Systems
Access and adjust all Link Engine Management System features in real time* (while the engine is running)
Upload, download, save and print configurations
Attach tuning notes to individual configurations
View all run-time information as lists or on screen gauges
Datalog and plot run-time information in real time. Logs can be saved for later analysis.
Edit all tables/maps (fuel, ignition, boost etc...) and view as a standard table, 2-D graph or 3-D surface
*important features that differentiate PCLink from competitors software
jeroentje.nl
RX2 (>200 posts)

Volgende

Keer terug naar Modificaties